Akcie Twitteru propadají. Nejistý výhled a pokles v USA

Twitter a burza

Akcie Twitteru propadají. Nejistý výhled a pokles v USANOVÉ
Twitter Foto: Twitter
1
Ekonomika
Sdílet:

Sociální síť Twitter zveřejnila kvartální výsledky hospodaření, které přesně splnily očekávání pro zisk na akcii. Proč tedy titul odepisuje 11 procent do blízkosti 43 dolarů za akcii v prodlouženém americkém obchodování? Zklamal výhled a podruhé v řadě znejišťuje také výkon ve Spojených státech.

Twitter svá čísla za třetí čtvrtletí roku zveřejnil po závěru řádné seance na Wall Street. Tržby jsou objemem 361 milionů dolarů vysoko nad 169 miliony před rokem i nad tržním konsensem 351 milionů dolarů dle Reuters. To, co zklamalo, je ale výhled pro čtvrtletí aktuální. V něm Twitter čeká tržby 440 až 450 milionů dolarů, když trh je očekáváním 448 milionů dolarů vůči schopnostem Twitteru na průměru hladovější.

Na čisté úrovni Twitter meziročně výrazně prohloubil ztrátu na 175,5 milionu dolarů či 29 centů na akcii z 64,6 milionů dolarů, ale 48 centů na akcii před rokem.

Sociální síť ve třetí čtvrtině roku získala nových 13 milionů uživatelů měsíčně a meziročně tak jejich počet zvýšila o 23 procent na 284 milionů. Ve druhém čtvrtletí ale přírůstek dosahoval 16 milionů. Parametr a jeho růst šéf firmy Dick Costolo označil za zcela klíčový. „Protože naším ambiciózním cílem je nejpočetnější publikum na světě,“ vysvětlil.

Tím, co investory dále zklamalo, je druhý kvartální pokles v řadě měsíčních zhlédnutí za aktivního uživatele – na 774 ze 793 ve Spojených státech. „Ten pokles byl očekáván. Je daní za to, že jsme uživatelům umožnili efektivnější přístup k obsahu sociální sítě,“ brání firmu finanční ředitel Twitteru Anthony Noto. „Naše analýzy ukazují, že noví uživatele Twitteru jsou méně aktivní proti dlouhodobějším a zkušeným a průměrná aktivita v čase stoupá,“ dodal Noto.

Tím, do čeho Twitter ve čtvrtletí investoval, je mimo jiné rozvoj reklamních formátů. Twitter si touží ukousnout část koláče, kterému dominuje Facebook. „Na poli digitální reklamy jsme my tím, do roste nejrychleji,“ řekl šéf Twitteru Costolo. Síť prudce zvyšuje podíl přístupů z mobilních zařízení. Před rokem to bylo sedm z deseti, nyní už 85 procent. Twitter posílil reklamu v aplikacích a zavedl novou podobu videoreklamy. I zde je patrná honba za Facebookem.

Vedení Twitteru se v poslední době dostává pod palbu slov z úst aktivistických investorů. Spoluzakladatel PayPalu a časný investor Facebooku Peter Thiel nedávno pro CNBC prohlásil, že Twitter má neuvěřitelný potenciál, ale je neskutečně špatně veden. „Tón firemní kultuře udali zakladatelé Twitteru a je těžké s tím něco udělat,“ poznamenal Thiel s tím, že nevolá po odchodu šéfa firmy Costola. Skvělou reklamou pro Twitter byl alespoň nedávný historicky první Tweet britské královny Alžběty. 

Další zajímavé zprávy z byznysu najdete na http://roklen24.cz/

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz