Sériová výroba Škody Karoq v Kvasinách začala
Škoda Karoq ve výrobě
Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu sportovně-užitkového vozu Karoq, který ve výrobním programu závodu nahradil model Yeti. Závod Kvasiny dále produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. Od roku 2015 automobilka do rozšíření výroby vozů segmentu SUV v Kvasinách investovala přibližně jedenáct miliard korun. ČTK o to dnes informovala Škoda Auto.
Předprodej modelu Karoq automobilka zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529.900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy – Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.
Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.
Závod Kvasiny s přibližně 8000 pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem Královéhradeckém kraji. V následujících letech má jeho kapacita postupně růst až na 295.000 vozů ročně. V roce 2015 výroba závodu činila 142.000 vozů.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Díky masivnímu rozvoji automobilky Škoda Auto je Rychnovsko dlouhodobě regionem s nejnižší nezaměstnaností v Česku. Na konci června nezaměstnanost na Rychnovsku klesla na 1,2 procenta. Volných míst bylo v okrese 1302, ale nezaměstnaných bylo jen 715. Místní lidé na pokrytí personálních požadavků automobilky a jejích subdodavatelů zdaleka nestačí. Proto za prací na Rychnovsko zatím přišlo kolem 3000 cizinců. Celkem v průmyslové zóně Kvasiny – Solnice pracuje 10.500 lidí.
Na růst závodu Škody Auto a na s tím související zvýšení nároků na dopravu, bydlení, bezpečnost či zdravotní péči reagovala česká vláda, která 21. června schválila zvýšení podpory výstavby veřejné infrastruktury v okolí zóny Kvasiny – Solnice ze tří na šest miliard korun. Hlavní část peněz půjde do staveb silnic a obchvatů, v plánu jsou i rozšíření průmyslové zóny, stavba nájemních bytů, posílení kapacit policie, modernizace rychnovské nemocnice.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.