Hudeček: Útočí na nás billboardová lobby. Vysíláme právníky
volební reklama TOP 09
Za bezprecedentní útok billboardové lobby označil ve čtvrtek primátor Tomáš Hudeček postup Svazu provozovatelů venkovní reklamy, jehož členové začali přelepovat předvolební billboardy pražské TOP 09 na plochách, které mají v majetku. Vadí jim, že strana spustila kampaň na 33 velkých reklamních nosičích, i když jinak prosazuje používání menších ploch. Podle Hudečka se přelepuje 40 billboardů, strana podnikne právní kroky.
„TOP 09 v Praze naprosto odmítá, aby o výsledcích komunálních voleb v Praze rozhodovala billboardová lobby. Kvůli svému profitu a zájmu diskriminuje jedinou politickou stranu a ovlivňuje tak volby. Jedná se o bezprecedentní útok na svobodu politické soutěže,“ reagoval Hudeček na kroky Svazu provozovatelů venkovní reklamy.
O přelepování Hudečkových billboardů čtěte: Primátor Hudeček v Praze přijde o reklamu. Přelepí mu ji
Podle jeho volebního štábu jde po celé Praze asi o 40 přelepovaných billboardů, na které má TOP 09 podepsanou smlouvu. Jak je to s finančním plněním, nechtěl štáb sdělovat. Prozradil ale, že celou věc převzali právníci a strana počítá s tím, že podnikne právní kroky.
„Bez billboardů se obejdeme, ušetřené peníze použijeme na kontaktní kampaň v Praze,“ doplnil primátor. Odmítl zároveň, že by strana jakkoliv porušila zákon. 33 nových nosičů ve tvaru kvádru, takzvaných hypercube, je prý řádně povoleno, protože jde o dočasné a přenosné reklamní plochy: „Objednali jsme jejich umístění od 12. 9. do 10. 10. 2014, pokud jsou někde již nyní, je to na odpovědnosti firmy, která je má na starosti.“
Stažení reklamních ploch TOP 09 podle Hudečka není jediným krokem údajné outdoorové lobby. Svaz provozovatelů venkovní reklamy nedávno rozjel proti vedení hlavního města i kampaň pod heslem „Pražane, i ty přicházíš o své peníze.“