Praha? Pro Středočechy zakázáno
Pražský magistrát vyhlásil válku autům, a to hlavně těm se středočeskou značkou.Modré zóny se rozšiřují. A záchytná parkoviště P+R se slibují, ale pořád nejsou.
Přitom v programovém období 2017–2020 by Praha a okolí hlavního města měly čerpat prostředky právě na výstavbu těchto typů parkovišť v rámci tzv. integrované územní investice. To by vypadalo slibně, kdyby byla splněna podmínka čerpání, a tou jsou připravené projekty. Ty Praha nemá a samy se neudělají.
Místo toho se více než 160 tisíc přespolních, kteří denně do Prahy přijíždějí převážně za prací, musí poprat o pár stovek dosavadních míst. A to přesto, že stát by mohl na výstavbu parkovišť či parkovacích domů uvolnit i další finanční prostředky. Kdyby… někdo přiložil ruku k dílu.
Primátorka Krnáčová kolizní situaci ještě umocnila sdělením, že Středočeši mají nechávat auta za Prahou, ale kde přesně to „za Prahou“ má být, to už jaksi neříká. Ani slovo o tom, že otázka záchytných parkovišť se stále řeší jen a jen na papíře. Aktuálně je prý vytipováno několik desítek míst pro výstavbu.
To tedy brzo! Místo řešení potřeb, jako je řešení dopravy v Praze, vedení hlavního města preferuje zúžení magistrály, protože chodci a cyklisté zřejmě jedině tady mohou mít svoji ideální promenádu. Nebo dělají kampaně proti SUV, které zase Pražané potřebují na mnohých silnicích u nás ve Středočeském kraji, bohužel.
Primátorka svým vyjádřením místo rychlého a efektivního řešení, vytváří dojem (neexistujícího) konfliktu mezi Pražany a Středočechy, zatímco obě skupiny automobilistů doplácejí na magistrátní neakceschopnost. Zřejmě si neuvědomuje, že mnoho Středočechů nejen hledá místa na parkování, ale v Praze pracuje, podniká, nakupuje, jezdí za zábavou a tím odvádí do pražského rozpočtu nemalé peníze.
Mnoho Pražanů má trvalé bydliště v Praze, ale fakticky bydlí ve Středočeském kraji, kde využívá služeb obcí, které ale za tyto občany nedostávají peníze do svých rozpočtů. Praha a Střední Čechy se zkrátka nedají oddělit, žijí spolu.
Výstavba P+R, případně parkovacích domů, není ani rychlá a jednoduchá (z hlediska vytipování a výkupu pozemků), ani levná záležitost. Praha má šanci získat finanční prostředky, ale měla už dávno jednat. Nestalo se tak, a je ve skluzu. Magistrát tak svým nástupcům připravuje hodně řeřavé uhlíky, po kterých budou muset velmi rychle tančit.
Podobné tance čekají i budoucí poslance za Prahu a Středočeský kraj, kteří by měli společně prosazovat dostatek financí na výstavbu parkovišť a parkovacích domů nejen v Praze, ale i u terminálů dopravy ve Středních Čechách, a zároveň „tlačit“ na urychlené řešení. Pokud se tak nebude dít, nebude Praha OK, ale velmi rychle K.O. A s ní i obyvatelé našeho kraje.