Balesh Sharma: Česká DNA s emirátskou expertizou

ROZHOVOR

Balesh Sharma: Česká DNA s emirátskou expertizou
Jsou tu zajímavé příležitosti, je to rychlé, bublající a energické prostředí. Vždy se něco děje. Foto: Tomáš Novák, Hrot
3
Panorama
Pavel Štrunc
Sdílet:

Balesh Sharma vede PPF Telecom přes tři roky. V roce 2022 se skupina pod jeho vedením vydala na cestu stabilního růstu, podpořeného transformační strategií. Na konci roku 2024 PPF uzavřela průlomovou dohodu o partnerství se společností e& ze Spojených arabských emirátů, která posunula podnikání na novou úroveň. Tento milník potvrzuje sílu strategie řízení a úspěšnou transformaci společnosti v rychle se měnícím telekomunikačním prostředí. Je velkým fanouškem firemní kultury PPF, která podle jeho mínění nemá nic společného s korporátní kulturou. PPF podle něj dává svobodu a důvěru.

Kdysi jste s úsměvem řekl, že pravidlo číslo jedna pro CEO zní „nerozbít věci“. Jak se vám to daří?

Velmi dobře. (usmívá se) Byl jsem na několika pozicích CEO, kde jsem se ocitl – obrazně řečeno – uprostřed požáru, a tam nemáte jinou možnost než rozbít téměř všechno. V podstatě jste tam proto, abyste věci změnil. Ale tady tomu tak nebylo. Společnost fungovala skvěle a můj předchůdce byl jedním z nejlepších manažerů, jaké si lze představit, a vybudoval vynikající tým. Provedl jsem dvě změny v manažerském týmu, ale ne ve smyslu „musíme všechno převrátit naruby“. Strategie se vyplatila: máme skvělé výsledky – a to je klíčové, protože pokud je nemáte, nikdo nemá trpělivost poslouchat cokoli jiného. Jako manažer musíte často dělat rozhodnutí, která vám pomohou vyhrát konkrétní bitvu, další zápas – v krátkodobém horizontu. Ale v dlouhodobém horizontu se tím oslabujete. My se snažíme dělat opak, tedy dlouhodobě se posilovat. Investujeme obrovské množství kapitálu, více než kdykoli předtím, do našich podniků, abychom byli nejlepší. Jsme schopni transformovat naše obchodní modely, lidi, nástroje a samotnou vizi. Ptáme se sami sebe: Kam vlastně chceme směřovat? A to velmi dobře funguje.

Když udeřil covid a poté agrese Ruska proti Ukrajině, všichni ostatní přestali investovat, ale vy jste pokračovali. Chápu to správně?

Naprosto správně. Teď „začínáme sklízet“. V Česku jsme vždy byli lídry, ale v zemích, jako je Slovensko a Maďarsko, kde jsme byli noví, jsme dříve neměli žádné slovo, pokud jde o síť. Lidé si nás oblíbili kvůli nízkým cenám nebo zákaznické přívětivosti. Ale dnes už máme i coby méně zavedení hráči nejlepší síť v Maďarsku, kde dominuje silný konkurent Magyar Telekom. Výsledky se dostavují.

Šéfujete skupině, která zahrnuje Bulharsko, Maďarsko, Slovensko a Srbsko. Čistě provozně z pohledu CEO: Jaké to je?

Není jediný nudný den. (směje se) Jsou to velmi živé trhy, rostoucí rychleji než západní Evropa. Jsou tu zajímavé příležitosti, je to rychlé, bublající a energické prostředí. Vždy se něco děje. V PPF – a zejména v telekomunikační divizi – věříme, že musíme neustále sami „narušovat“ prostředí, prosazovat změny, abychom mohli být i v budoucnu úspěšní. Například naše partnerství se společností e& možná nebylo pro nás, kteří jsme stabilně rostli sami, nejviditelnějším krokem. Přesto jsme do něj šli – a už vidíme, že se tento odvážný krok vyplatil. V PPF věříme regionu, ve kterém působíme – ve střední a východní Evropě se cítíme dobře.

Celý text si můžete přečíst v měsíčníku Hrot, který je aktuálně na stáncích. Objednat si jej můžete také na e-shopu.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články