Splnění emisních cílů není proveditelné, píší von der Leyenové zástupci autoprůmyslu

EMISNÍ LIMITY

Splnění emisních cílů není proveditelné, píší von der Leyenové zástupci autoprůmyslu
Předsedkyně EK by měla 12. září s vedoucími představiteli evropského automobilového průmyslu jednat o budoucnosti odvětví, které čelí mimo jiné konkurenci ze strany čínských výrobců elektromobilů a nyní také americkým clům. Foto: Shutterstock
1
Svět
Echo24
Sdílet:

Cíle Evropské unie pro snižování automobilových emisí oxidu uhličitého, včetně plánu na dosažení nulových emisí u osobních a dodávkových vozů do roku 2035, už nejsou splnitelné a je zapotřebí je přehodnotit. V dopise adresovaném předsedkyni Evropské komise (EK) Ursule von der Leyenové to uvedli šéf Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Ola Källenius a šéf Evropského sdružení dodavatelů automobilového průmyslu (CLEPA) Matthias Zink. Dodali ale, že výrobci aut a jejich dodavatelé jsou odhodláni pomoci EU ke splnění plánu na dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.

"Evropský plán transformace automobilového průmyslu musí překročit hranice idealismu a připustit současnou průmyslovou a geopolitickou realitu. Splnění přísných cílů pro emise osobních a dodávkových automobilů pro roky 2030 a 2035 zkrátka není v dnešním světě proveditelné," píše se v dopise.

Předsedkyně EK by měla 12. září s vedoucími představiteli evropského automobilového průmyslu jednat o budoucnosti odvětví, které čelí mimo jiné konkurenci ze strany čínských výrobců elektromobilů a nyní také americkým clům, píše agentura Reuters.

Källenius a Zink v dopise poukázali na závislost evropského automobilového průmyslu na bateriích z Asie, nedostatečnou infrastrukturu pro dobíjení elektromobilů, vyšší výrobní náklady a rovněž na americká cla. "Současnou cestu snižování emisí oxidu uhličitého v silniční dopravě je zapotřebí přehodnotit, aby bylo zajištěno splnění klimatických cílů EU a zabezpečení konkurenceschopnosti evropského průmyslu," píše se v dopise.

Källenius je zároveň šéfem německé firmy na výrobu luxusních automobilů Mercedes-Benz, zatímco Zink stojí v čele německého podniku Schaeffler, který je dodavatelem automobilových součástek.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články