Jedině s naftou. Modernizovaný Volkswagen Touareg

AUTO

Jedině s naftou. Modernizovaný Volkswagen Touareg
Touaregu se daří – celkem od roku 2002 vzniklo přes 1,2 milionu exemplářů. Foto: Volkswagen
9
Auto
Sdílet:

Střední SUV od Volkswagenu mám za sebou modernizaci, která se dotkla hlavně interiéru. Na platformě MLB EVO (společná například s Audi Q8, Porsche Cayenne atd.) přijíždí sebevědomý šestiválcový multifunkční společník, který se nezalekne terénu, ale víc se mu líbí na silnici. Zejména ve verzi R-Line.

Touaregu se daří – celkem od roku 2002 vzniklo přes 1,2 milionu exemplářů. Cena vlajkové lodi značky není moc lidová, základní verze 3.0 TDI (231 k) stojí od 1 699 000 Kč s DPH, silnější verze je za 1 935 900 Kč a testovaný kousek v červené barvě a s výbavou R-Line vyjde na 2 070 900 Kč. Příplatků je několik stránek, takže finální cena se může ještě docela posunout. V rámci třídy jde ovšem o snesitelné ceny.

Omlazení je poznat například u pokročilejších hlavních světlometů IQ.Light HD LED Matrix, které mají celkem 38 432 diod a kromě vykrývání objektů při noční jízdě umějí například na silnici nakreslit interaktivní světelný pruh, který udržuje pozornost řidiče. Co se týče vykreslování, vůz občas oslňoval protijedoucí auta, těžko říct, jestli se všechny tisíce diod správně pochopily. Pokrok nastal i u určitých dalších systémů (například nové čidlo rozpoznává zatížení střechy a podle toho pomáhá ESC a zlepšuje stabilitu atd.). Omlazený vůz poznáte podle podsvětleného loga a také světelného pruhu na přední části.

Touareg má stále v nabídce šestiválce. Při hmotnosti přes 2,1 tuny je to logické, ale také už to dnes nedělá každý… Nejlepší motor je 3.0 TDI s výkonem 286 k a točivým momentem 600 Nm. Zážehová alternativa nabídne 340 k a jen 450 Nm a obecně spotřebuje víc paliva. Motor je báječný – díky objemu má sílu i v nízkých otáčkách, je kultivovaný a jeho výkon je dostatečný.

Touareg je spokojený, když je v tempu. Tehdy využije nejen mocný točivý moment (zrychlení na 100 km/h zabere 6,3 s, maximální rychlost je 238 km/h) a předvádí velmi sebevědomou jízdu, bez náklonů, s dobrou čitelností situace pro řidiče. Vzduchový podvozek Professional s výčtem specifických funkcí včetně natáčecí zadní nápravou je dobrou volbou, pokud nejsou na silnici vyloženě zlomy či velké výmoly. Na nich je komfort omezený, ale věřím, že svůj vliv měla naprosto zbytečná 21palcová kola s nízkými pneu, určitě bychom volili menší rozměr. I tak byla ale jízda většinou tichá a pohodlná, jen odskakování na nerovnostech trochu rušilo. V terénu je Touareg se stálým pohonem všech kol stále schopný tak, jak jsou schopné jeho pneumatiky. Verze R-Line je rozhodně raději na asfaltu, kde může využít armádu svých systémů.

V interiéru se o nich dovíte hned – takže přes displej vypnete držení v pruzích a upozorňování na rychlost, novou otravnou funkci aktuálních aut. Přes 15palcový displej se dnes bohužel řeší všechno včetně nastavení ventilace, což dost odvádí pozornost od řízení. Prosím, už pochopte, že většina normálních lidí chce rychlé, spolehlivé ovladače, ne nejasnou odezvu displeje. V menu je nutné se nejdřív zorientovat. Navigace je funkční a po přizpůsobení lze většinou zobrazovat to, co si člověk předvolí. Ale nic to nemění na faktu, že bychom liniově čistý, upravený interiér klidně zaplnili několika normálními tlačítky. Tedy zejména když už ho lze díky objemu kufru 810 až 1800 litrů dost intenzivně zaplnit zavazadly nebo posádkou, která nouzí netrpí vpředu ani vzadu.

Při jízdě na kvalitní silnici se vůz téměř nenaklání a skvěle maskuje svou hmotnost. Přesně tohle sebevědomí je důležitou součástí image auta. Navíc, šestiválec TDI málokdy sáhne do rezerv svého výkonu, přitom je dynamicky na úrovni. A umí pohodlně jezdit za lehce přes 8 litrů na 100 km, při drsnějším využívání pak spotřeba stoupá k udržitelným 10 litrům na 100 km. Jiný motor bychom snad ani nechtěli – ani benzinový, ani hybrid, natož vrcholné R s výkonem 462 k (v této třídě zbytečné). Testované auto za 2,6 milionu Kč nebylo zrovna laciné, ale i přes otravné drobnosti drží žezlo vrcholného Volkswagenu i nadále důstojně.

Plusy:

Výkonný a úsporný motor, prostorný, luxusní interiér, jízdní vlastnosti.

Minusy:

Komfort na 21palcových kolech, prodleva převodovky, ovládání displejem.

 

 

 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články