Řidičům elektromobilů chybí burácení motoru. Hyundai ho uměle přehraje z reproduktorů
ZVUK MOTORU
Korejská automobilka Hyundai odhalila ve čtvrtek vysoce výkonnou verzi svého populárního vozu Ioniq 5 EV, Ioniq 5 N. Elektrický vůz, který má dva motory a je schopný krátkodobě vyvinout výkon až 641 koňských sil, je navíc vybavený sérií vnitřních a vnějších reproduktorů, které jsou určené k napodobení burácení spalovacího motoru a výfuku, a to uvnitř i vně vozidla. Informuje o tom server Business Insider.
Elektrické vozy jsou obvykle díky své technologii velmi tiché. Hyundai ale chce s pomocí zvuků tradičního vozu vytvořit pro řidiče „poutavější a více vzrušující smyslový zážitek“. Auto má v interiéru rozmístěných deset reproduktorů, zvnějšku na karoserii jsou pak umístěné další dva.
Program automobilka nazývá N Active Sound+ a dává na výběr z několika nastavení. Jedno z nich je prý „supersonické“ a jeho zvuky jsou podle Hyundai inspirované vojenskými stíhačkami. Celý program jde ale také vypnout.
Hyundai dále vybavil Ioniq 5 N systémem, který napodobuje řazení rychlostních stupňů u benzinových vozů. Elektromobily totiž mají většinou jen jednu rychlost, ne několik. Při zrychlování se hlasitost umělého zvuku střídavě zvyšuje a snižuje.
Elektromobil má jít na trh začátkem roku 2024.