Netflixu se daří. Zdražuje předplatné v Evropě a očekává příliv nových diváků

BUDOUCNOST NETFLIXU

Netflixu se daří. Zdražuje předplatné v Evropě a očekává příliv nových diváků
Netflix oznámil úspěšné třetí čtvrtletí roku 2024. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Sdílet:

Streamovací gigant hlásí rekordní čísla. Netflix získal ve třetím čtvrtletí 5,1 milionu nových předplatitelů, čímž překonal odhady Wall Street o více než milion, píše agentura Reuters. Společnost očekává další růst předplatitelů během svátků, kdy se vrátí populární korejský seriál Hra na oliheň. Akcie Netflixu po zveřejnění zprávy o výsledcích vzrostly téměř o 6 procent, přičemž od začátku roku si připsaly zhruba 47 procent.

Ve třetím čtvrtletí vzrostl čistý zisk meziročně o 41 procent na 2,36 miliardy amerických dolarů (54,9 miliardy korun). Tržby společnosti meziročně stouply o 15 procent na 9,82 miliardy dolarů (228,4 miliardy korun), uvádí hospodářské výsledky videotéky. „Máme z našeho podnikání opravdu dobrý pocit,“ řekl spoluzakladatel a generální ředitel Ted Sarandos. „Měli jsme plán zrychlit růst našeho podnikání a tento plán jsme splnili.“

Na konci září měla služba globálně 282,7 milionu předplatitelů, což je výrazně víc než kterákoliv konkurenční platforma, poznamenala agentura AP. Podle ní také hospodářské výsledky překonaly očekávání analytiků, která shromažďuje společnost FactSet Research.

Ve třetím čtvrtletí Netlix získal 5,1 milionu nových předplatitelů. To je prudké zpomalení oproti stejnému období loňského roku, a to o 42 procent. Jde také o nejnižší přírůstek předplatitelů od začátku loňského roku. Právě v loňském roce společnost podnikla kroky proti do té doby rozšířené praxi sdílení hesel mezi více uživateli. Podle odhadů mohlo Netflix v minulosti sledovat bez placení až 100 milionů uživatelů.

I když se tempo růstu předplatitelů zpomaluje, Netflix se snaží přesunout pozornost investorů na jiné ukazatele, jako je růst tržeb a ziskové marže. Společnost oznámila, že od příštího roku přestane zveřejňovat údaje o počtu předplatitelů a zaměří se na růst svého reklamou podporovaného plánu, který ve třetím čtvrtletí tvořil více než 50 % nových registrací v zemích, kde je dostupný.

V příštím roce chce platforma postupně na dalších trzích nabízet levnější variantu předplatného s reklamami. V průběhu letošního roku také na jednotlivých trzích zdražuje, což už se projevilo i v Česku. Netflix rovněž oznámil, že zvýší ceny předplatného ve Španělsku a Itálii, začátkem října zvýšil ceny v několika evropských zemích a v Japonsku.

PŘÍMO SOUVISÍ: Netflix v Česku zdražuje. Noví diváci si připlatí o 20 %

Společnost se zároveň rozhodla odmítnout možnost zahrnout Netflix do levnějších balíčků s jinými streamovacími službami jako je například Walt Disney nebo Warner Bros Discovery. „Naším cílem je přidávat stále více hodnoty do našeho balíčku,“ řekl šéf Netflixu Ted Sarandos s tím, že balíčky zatím nejsou na pořadu dne. „Bundlování je pohodlný model pro tradiční mediální společnosti.“

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články