Pražský magistrát přejde na nový grafický styl. Vyšel zhruba na milion korun
NOVÁ GRAFIKA
Pražský Magistrát upravil svou vizuální identitu, aniž by ji zcela měnil. Po více než 20 letech od vytvoření loga „červená kostka“, které vytvořil Aleš Najbrt, prošel systém mírnou revizí, kterou provedlo Studio Najbrt ve spolupráci s organizací Czechdesign. Součástí je nové písmo s názvem Praha, předdefinované barevné kombinace, piktogramy a ilustrace lidí při různých činnostech. Město za vizuální identitu zaplatilo zhruba milion korun bez DPH.
Změny zahrnují nové písmo Praha od Tomáše Brousila, které se podle něj vyznačuje moderním geometrickým stylem a osobitým charakterem, sadu piktogramů a širokou škálu ilustrací. Barevná paleta byla rozšířena a nové principy skládání grafických prvků vycházejí z jednoduchých pravidel odvozených z loga. Ilustrace, na kterých pracovali Patrik Antczak a Jakub Mikuláštík, umožňují rozšíření databáze postav, typických budov a dalších motivů podle aktuálních potřeb města.
Logo prošlo jen jemnými optickými korekcemi, takže nebylo nutné měnit všechny stávající materiály. Zásah spočívá především v zarovnání písma R, které má nově rovnou, ne zahnutou nožičku. „Praha ukázala, že není vždy nutné vizuální identitu zcela měnit. Stačí promyšlená revize, která přináší svěží energii a posiluje jednotný vizuální styl,“ uvedla Jana Vinšová, ředitelka Czechdesign.
Město hodlá nově svá sdělení doplňovat i ilustracemi. Jejich autory jsou Patrik Antczak a Jakub Mikuláštík. Na obrázcích lze najít postavy při různých činnostech i známé pražské stavby.
Praha bude na nový grafický styl přecházet postupně. "Materiály, které jsou již hotové ve starém stylu, nevyhodíme. Budeme je používat, a až dojdou, přejdeme na nový styl," dodala Berková. Město občany s novou grafikou seznámí pomocí kampaně na městském mobiliáři.