Rychlá islamizace Vídně. Ve třídách je 41 % muslimských žáků. Přibývá nesnášenlivosti

ŽÁCI DLE VYZNÁNÍ

Rychlá islamizace Vídně. Ve třídách je 41 % muslimských žáků. Přibývá nesnášenlivosti
Islámu ve vídeňských školách přibývá, ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Vídeň se za několik let zřejmě stane většinovým muslimským městem. Podíl dětí muslimského vyznání na vídeňských základních a středních školách dosáhl nového maxima. Podle aktuálních údajů tvoří muslimští žáci 41,2 procenta všech žáků těchto škol, což představuje mírný nárůst oproti loňským 39,4 procenta. Píše o tom rakouský deník Kurier s odvoláním na data agentury APA, které je poskytla kancelář radní pro vzdělávání Bettiny Emmerlingové (strana NEOS).

Z celkového počtu zhruba 112 600 žáků vídeňských základních, středních, speciálních a polytechnických škol tvoří křesťané 34,5 procenta, přičemž z toho 17,5 procenta jsou římští katolíci a 14,5 procenta pravoslavní. Bez vyznání je 23 procent dětí. Podíl buddhistických a židovských žáků činí 0,2 procenta, respektive 0,1 procenta, dalších náboženských skupin pak 0,9 procenta.

Emmerlingová v této souvislosti upozorňuje na zvyšující se míru náboženské oddanosti u muslimských mladistvých a s ní související negativní postoje. „Zaznamenáváme například antisemitismus, nepřátelství vůči LGBTIQ lidem nebo odmítání rovnosti žen a mužů.“ Podle ní je nepřípustné, aby někdo ve Vídni „řídil svůj život podle fundamentalistického výkladu náboženských textů, který je nepřátelský vůči ženám, menšinám, státu nebo demokracii,“ prohlašuje představitelka levicové strany z vídeňské radnice.

Radní zároveň zdůraznila, že město dlouhodobě usiluje o mezináboženský dialog a podporu základních společenských hodnot: „Zejména pro mladé lidi musí být lidská důstojnost, pluralismus a demokracie samozřejmostí – stejně jako rovnost mužů a žen.“ Podle ní je důležité, aby se schopnost žít v pluralitní společnosti rozvíjela už v raném věku. To se ale léta už nedaří.

V reakci na uvedený vývoj Emmerlingová navrhuje zavedení nového společného předmětu. „Vzhledem k těmto trendům potřebujeme více než kdy jindy povinný společný předmět ‚Život v demokracii‘ pro všechny děti už od základní školy,“ míní. Výuka demokracie, etiky a hodnot by se podle ní měla odehrávat na jednotném základě. Přivítala přitom, že radní pro oblast školství Christoph Wiederkehr již v tomto směru představil konkrétní plány.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Jako bychom se všichni nastěhovali do letištní haly. Charles Taylor o ztrátě kořenů

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články