Makro chce být „za rohem“. V Česku otvírá novou maloobchodní síť

ČESKÝ MALOOBCHOD

Makro chce být „za rohem“. V Česku otvírá novou maloobchodní síť
V Praze se začaly objevovat nové prodejny potravin Bonveno. Foto: Makro
1
Ekonomika
Sdílet:

Ani letos nebudou čeští spotřebitelé ochuzeni o příchod nových maloobchodních značek na český trh. Podle Jana Kotrbáčka ze společnosti Cushman & Wakefield to ukazuje na stále větší kupní sílu především v Praze. Velkoobchodní řetězec Makro plánuje letos velký rozvoj nové sítě malých obchodů „ za rohem“, jak nazývá novou síť prodejen Bonveno. Jedná se o drobné prodejny s občerstvením. V rámci pilotního projektu už od léta v Praze fungují čtyři pobočky. Během dvou let chce společnost Makro Convenience Czechia otevřít po republice několik desítek těchto prodejen. Jedná se o společný projekt Makra ČR a společnosti Metro.

Společnost chce otvírat obchody zabírající málo prostoru a orientovat se na především čerstvé potraviny, hotová jídla či drogistické zboží s cílem nabídnout zákazníkům možnost rychlého nákupu. „Každému z nás někdy zbývá příliš málo času na to, aby si pečlivě naplánoval větší nákup a v klidu obstaral všechny položky. Bonveno chce lidem výrazně zpříjemnit i nakupování ‚za rohem‘, při němž lidé potřebují rychle, ale kvalitně zahnat hlad nebo na poslední chvíli sehnat vše potřebné do domácnosti,“ říká Karel Bárek, generální manažer sítě Bonveno Česká republika.

V Praze se dosud nacházely čtyři prodejny v pilotním provozu. Letos už společnost přechází na ostrý provoz a do konce roku chce po celé republice otevřít přibližně 20 prodejen.

Podle společnosti Makro Convenience Czechia se obchody od známých českých večerek chtějí odlišovat především zákaznickým servisem a šířkou sortimentu. Generální ředitel velkoobchodu Makro Jiří Nehasil označil rozvoj malých prodejen se širokou nabídkou zboží za celoevropský trend.

Analytická společnost Cushman & Wakefield upozornila, že loni zažil český maloobchod nevídaný boom, když na něj vstoupilo rekordních 39 značek, nejvíce za posledních 10 let. Z velkých zahraničních brandů se jednalo například o značku spodního prádla Victoria‘s Secret či fastfoodový řetězec Popeyes.

Makro není jedinou potravinářskou značkou, která hlásí tento rok velké plány rozvoje. Zatímco podle Cushman & Wakefield se Bonveno chce zaměřovat na centra měst a budovat prodejny poblíž kancelářských prostor, společnost Billa přišla s vlastní novou představou maloobchodního prodeje. Letos chce více rozvinou prodejny Viva Billa, které se mají nacházet především u čerpacích stanic.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články