EU a USA nařídily kontrolu motorů stejného typu, jaký v úterý vybuchl Boeingu 737

Výbuch motoru Boeingu

EU a USA nařídily kontrolu motorů stejného typu, jaký v úterý vybuchl Boeingu 737NOVÉ
Letoun Southwest Airlines Foto:

Ilustrační foto: Shutterstock

1
Svět
Sdílet:

Evropské a americké úřady pro civilní letectví v pátek nařídily povinné kontroly motorů letadel podobných tomu, jehož poškození způsobilo nehodu, při které v úterý zemřela jedna z cestujících společnosti Southwest Airlines na lince z New Yorku do Dallasu. Inspekce mají být dokončeny v následujících dvaceti dnech. Informovala o tom agentura Reuters.

Francouzsko-americký výrobce motorů CFM International v pátek doporučil ultrazvukovou kontrolu lopatek motorů, které absolvovaly více než 30 000 letových cyklů; přičemž jeden cyklus zahrnuje vzlétnutí a přistání. Následně doporučenou inspekci označily za povinnou americký Federální úřad pro letectví (FAA) a Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA).

Podle amerických regulátorů se nařízení celosvětově týká asi 680 motorů, z čehož asi 352 je v USA. V současné chvíli je v provozu asi 14 000 motorů CFM56-7B, tedy stejného typu, který byl příčinou nehody.

Dosavadní závěry amerických vyšetřovatelů nasvědčují tomu, že havárii úterního letu 1380 aerolinky Southwest Airlines způsobila zlomená lopatka motoru spojená s únavou materiálu. Následně se odtrhla část krytu levého motoru, rozbila jedno z oken, což způsobilo dekompresi v kabině, v jejímž důsledku byla málem vystřelena z letadla cestující. Ostatní pasažéři ji ale vtáhli zpět a snažili se ji oživit. Třiačtyřicetiletá cestující, matka dvou dětí a viceprezidentka ve společnosti Wells Fargo v Novém Mexiku Jennifer Riordanová nakonec zemřela následkem poranění hlavy, krku a trupu. Lehce zraněno bylo dalších sedm cestujících.

Boeing 737, který přepravoval 149 cestujících, nouzově přistál na letišti ve Filadelfii.

Společnost CFM rovněž doporučila do srpna provést kontroly lopatek motorů, které za sebou mají více než 20 000 cyklů a v budoucnu provádět inspekce všech motorů, které tento limit překročí. Následně by se podle CFM měly motory kontrolovat každých 3000 cyklů, tedy zhruba každé dva roky. Do srpna by se opatření týkalo asi 2500 motorů. Dosud prošlo inspekcí 150 motorů.

Čtěte také: Při výbuchu motoru Boeingu ženu téměř vysál podltlak. Zemřela

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články