Audi s důstojným motorem

AUTO

Audi s důstojným motorem
Nová generace modelů Audi postavených na platformě PPC, určené přímo pro spalovací motory, se zabydluje na českých silnicích. Foto: Audi
4
Auto
Sdílet:

Nová generace modelů Audi postavených na platformě PPC, určené přímo pro spalovací motory, se zabydluje na českých silnicích. Kromě tradičního zástupce vyšší střední třídy (tedy Audi A6) na ní stojí také nová A5, Q5 a v budoucnu také Q7. Tentokrát jsme vyzkoušeli výkonnou A6 s třílitrovým zážehovým motorem v provedení Avant, tedy kombi.

Po jistém chaosu, který v roce 2023 způsobil CEO značky Markus Deusmann, když začal měnit zavedená označení jednotlivých modelových řad, je zase vše trochu jasnější, takže Audi A5 je sice stále tím, čím dřív byla Audi A4, ale pod názvem Audi A6 najdeme tradičního zástupce prémiového segmentu D. Vůz na nové architektuře, určené pro zástavbu spalovacích čtyř- a šestiválců podélně pracuje s pohonem buď předních, nebo všech kol.

Co se týče nabídky motorizací, základní flotilovou volbu v podobě 2.0 TDI (204 k) už jsme otestovali, další úrovní je benzinová verze 2.0 TSI, a to i ve dvou verzích plug-in hybridu, ale ta u nás není aktuálně nabízená. Pokud vynecháme čistě elektrický vůz zvaný Audi A6 e-tron, je druhou alternativou pohonu zážehový šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 367 koní. Samozřejmě že nám v tomto ohledu trochu chybí tradiční pohon podobného typu automobilu, tedy třílitrový šestiválec TDI spalující naftu (toho se dočkáme snad příští rok).

Samotný motor je ale báječný – má hladký chod, příjemný zvuk i sílu, a kdyby reakce na plyn nebyla omezená zbytečnými evropskými normami a jednotka se trochu svižněji sbírala z nízkých otáček, nebylo by mu co vytknout. Ostatně za prodlevu stejně může spíš naladění dvouspojkové převodovky. Při hmotnosti automobilu kolem dvou tun zvládne díky točivému momentu 550 Nm zrychlit na stovku za velmi slušných 4,7 sekundy, maximální rychlost je klasicky omezena hodnotou 250 km/h.

Jízda je dle očekávání velmi hladká a nerušivá, mildhybridní ústrojí má jen minimální odpory, stejně jako pohon všech kol quattro, který nabízí tradičně dokonalou trakci na všech površích. Pětiprvkové nápravy nejmodernějšího střihu velmi efektivně filtrují nerovnosti, takže ani horší silnice v kombinaci s velkými koly neznamená automaticky rázy do karoserie – právě naopak, vnitřní odhlučnění odpovídá tomu, co od německé prémiovky očekáváte.

Co se týče vzhledu, nové modely Audi se trochu odklonily od hran směrem k oblinám, ale celkově je snadno rozeznatelný. Zajímavostí jsou zapuštěné elektricky ovládané kliky nebo hi-tech světlomety, u nichž si lze nastavit různé světelné podpisy.

Interiér pokračuje v duchu technicistních předchůdců, jen je samozřejmě poplatný době, tedy plný displejů (jeden může být dokonce v palubní desce před řidičem). Rozhraní jako obvykle zaujme kvalitou, ale k intuitivnosti bychom ocenili víc tlačítek (v A6 je pouze startovací a na ovládání hlasitosti). Dobrá jsou sedadla i výhled z vozidla, očekávané pohodlí si užijí i cestující vzadu. Pod víkem pátých dveří je v případě kombi k dispozici 466 až 1497 litrů zavazadlového prostoru, což je v současnosti dostatečná hodnota, ovšem například v porovnání s deset let starým Audi A6 Avant je to slabší (565 až 1680 litrů).

Nové Audi A6 3.0 TFSI nabízí kultivovaný, výkonný motor, který spotřebuje průměrně kolem 10 litrů paliva na 100 km, pokud tak průměrně využíváte jeho potenciál. Prémiový vůz samozřejmě něco stojí – zatímco dvoulitrové TDI začíná na 1 716 900 Kč, tak třílitr TFSI začíná na částce 1 945 900 Kč (a plug-in hybridy jsou přes dva miliony). Je jisté, že seznam příplatkové výbavy je samozřejmě velmi dlouhý, a pokud se trochu rozvášníte, připlatíte si klidně i půl milionu korun a víc, což je u německých prémiovek docela běžné. Ovšem šestiválec s jedním turbem je přesně tím, proč by stálo za to přemýšlet nad nejsilnější verzí.

Plusy: výkon a projev motoru, podvozek, komfort

Minusy: málo tlačítek, moc displejů, seznamy příplatků

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články