Už ne „táta a máma“. Školy v anglickém Brightonu přechází na „dospělé“ či „pečovatele“
Čtyři základní školy v jihoanglickém Brightonu se rozhodly při výuce upustit od pojmenování rodičů jako „otce“ a „matky“ a namísto toho upřednostňují termín „dospělí“. Chtějí tím předejít diskriminaci „netradičních“ rodin, píše britský bulvární server Daily Mail, podle něhož jsou někteří rodiče z nových pravidel zmatení.
St Luke‘s Primary School kupříkladu na svém webu uvádí, že „užívá termín dospělí raději než maminky a tatínkové, aby vyhověla individuálním potřebám dětí, aby děti žijící s jedním rodičem, dvěma matkami, dvěma otci, nevlastními rodiči nebo dalšími rodinnými příslušníky, neměly pocit, že jejich rodina není zahrnuta. (…) Nejenže se jistým výrazům vyhýbáme, také aktivně mluvíme o různých typech domácností a děti vidí, že zastoupeni jsou všichni“.
Elm Grove Primary School uvádí podobný důvod. „Snažíme se hovořit spíše o dospělých než matkách a otcích, abychom brali zřetel na různá složení rodin, v nichž naši žáci žijí,“ nechala se slyšet škola. Stejnou argumentaci používá Carlton Hill Primary School.
Další ze škol, Saltdean Primary, preferuje ještě jiný výraz. „Používáme termín rodiče nebo pečovatelé, protože rozumíme tomu, že naše rodiny se skládají z řady různých lidí. Když děti na Saltdeanu začínají, probírají s námi, co pro ně rodina znamená,“ uvedla škola.
Podle Daily Mailu rozhodnutí škol některé rodiče uvrhává do rozpaků. „Je to pro nás rodiče velmi matoucí, a už úplně pro děti. Nechápou, proč učitelé nemohou mluvit o jejich mámě a tátovi jako o mámě a tátovi.“ uvedl jeden z nich pro server. „Chci být více inkluzivní, ale školy zapomínají na otce a matku, nejdůležitější lidi v životě dítěte. To je prostě jen šílenství, kdy tohle skončí?“ tázal se jiný.
Místní úřady podle serveru nevydaly žádné pokyny pro to, jak by měly školy k pojmenování rodičů přistupovat. Je to čistě na rozhodnutí ředitelů.