Adidas vyhrál spor o tři pruhy
soudní spor známé značky
Soud Evropské unie dnes rozhodl ve prospěch výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas a jeho charakteristické obchodní značky, kterou jsou tři pruhy. Potvrdil dřívější rozhodnutí Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO), že firma se po právu bránila registraci paralelních pruhů jako ochranné známky unie iniciované společností Shoe Branding Europe.
Ta si dva pruhy, které se nápadně podobaly známému logu Adidasu, chtěla u EUIPO zaregistrovat v letech 2009 a 2011. Adidas proti zápisu vznesl námitku a EUIPO proto v letech 2015 a 2016 přihlášky k registraci zamítl. Dnes tribunál EU zamítl žaloby Shoe Branding Europe, která se odvolala proti těmto zamítavým rozhodnutím EUIPO.
Tribunál EU se sídlem v Lucemburku uvedl, že by přihlášené ochranné známky neprávem těžily z dobrého jména značky Adidas a že se žalující straně nepodařilo doložit řádný důvod pro jejich registraci. Proti rozhodnutí tribunálu se lze do dvou měsíců od jeho oznámení odvolat.