Padělků v Česku neubývá. Největší zájem je o Chanel a Adidas
padělky známých značek
Na českém trhu přibývají padělané výrobky známých značek. Největší zájem je o značky Chanel, Adidas, Michael Kors a Ray-Ban. V případě značky Chanel jde nejčastěji o kabelky, brýle a samolepky na nehty. Mezi napodobeninami známých značek převažují oděvy, kabelky, obuv, hodinky a audio a video nosiče. Vyplývá to z informací České obchodní inspekce (ČOI). Nejvíc tohoto zboží je na trhu před Vánocemi.
Mezi dalšími často padělanými značkami jsou Minecraft, Pokémon-Wizards, Nike či Minions. Padělají se i značkové hračky, pilníky na nehty, vlasové kartáče a hřebeny, zapalovače, řetízky, přívěsky, náramky, bižuterie klíčenky, pouzdra či nože.
Navíc napodobenin v prodeji přibývá. „Padělané zboží má stále na českém trhu své prodejce i zákazníky. ČOI za poslední tři roky zaznamenala nárůst případů, kdy obchodníci nabízí a prodávají padělané výrobky. Za toto období se počty zjištěného padělaného zboží navýšily téměř o 10 procent“ uvedl ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Loni inspekce zabavila prodejcům celkem 38.385 kusů padělků v hodnotě originálu 84 milionů korun. Výrobky pak byly zničeny nebo využity k humanitárním účelům. Prodejci dostali 1627 pokut za 19,6 milionu korun.
Například na severu Čech loni celníci zajistili přes 11.000 padělků či napodobenin za skoro 10 milionů korun. Nejčastěji šlo o boty. Padělky nacházeli celníci nejen na tržnicích, ale i v kamenných prodejnách. Mezi zabaveným zbožím převažovaly kromě obuvi kondomy, hračky a stavebnice.