Potíže s novou elektromotorkou. Harley-Davidson kvůli nabíjení zastavil její výrobu i prodej
Elektromotorka Harley
Společnost Harley-Davidson dočasně zastavila produkci a prodej elektronických motorek LiveWire kvůli problému s nabíjecím systémem. Podle informací ze strany společnosti je bezpečné na dosud prodaných kusech nadále jezdit, ale nabíjet by je jejich majitelé měli pouze v originálních prodejnách Harley.
Motorky v hodnotě třicet tisíc dolarů (přes 700 tisíc korun) se začaly prodávat v září a rychle se objevil velký problém. Podle výrobce by totiž mohly mít nabíječky potíž se zásuvkami s nižším napětím, které jsou v domácnostech a garážích běžné.
„Během finálního testu kvality jsme objevili nestandardní problém, takže jsme zastavili produkci a spustili dodatečné testy, které se zatím vyvíjejí dobře,“ uvedla společnost v prohlášení, které cituje Wall Street Journal. „Jsem v úzkém kontaktu s dealery i zákazníci, kteří už si motorku pořídili. Ujistili jsme jsme je, že samotný provoz je v pořádku, chceme ovšem jako vždy zajistit nejvyšší kvalitu našich strojů.“
Harley-Davidson není jedinou společnosti, která má problémy s některým ze svých elektrostrojů. V červnu se například objevil obavy u prvního elektronického SUV společnosti Audi, u něhož údajně mohlo dojít k samovolnému vznícení baterie. Čínská startupová firma NIO své SUV rovněž stáhla poté, co se několik vozů začalo hořet.
Známý americký výrobce motocyklů nedávno oznámil, že plánuje investovat v příštích čtyřech letech do oživení svého podnikání až 1,6 miliardy USD (37,6 miliardy Kč). Oznámení ale vyvolalo obavy o její další zisk a poslalo dolů akcie.
Firma informovala koncem září své investrory, že do roku 2022 se budou její kapitálové výdaje pohybovat v rozmezí 200 až 250 milionů USD ročně. Z toho chce v příštích čtyřech letech do vývoje elektrických a menších motocyklů investovat 225 až 275 milionů USD. Dále plánuje firma do roku 2022 provozní investici 450 až 550 milionů USD.
Společnosti se totiž už několik let nedaří zvýšit prodej v USA, na jejím největším trhu. Důvodem je hlavně to, že její tradiční zákazníci stárnou a pokusy o přilákaní nových a mladších se zatím do hospodaření příznivě nepromítly.
Motorka LiveWire má být jedním z klíčových prvků nové strategie společnosti, která se snaží zacílit na mladší řidiče. Chce tak zvrátit recesi a to i přes vysokou cenu motorky, která zhruba o polovinu převyšuje nejvyšší ceny za elektrické motorky na trhu. Prvotní nápad se objevil už v roce 2014. Nějakou dobu se nic nedělo, až do roku 2018, kdy společnost oznámila, že má funkční prototyp.