Konec cyklistů v Praze? Zákazu pražského magistrátu si všímají i v zahraničí
zákaz cyklistů v Praze 1?
Pražští cyklisté by od letošního jara neměli mít možnost pohybovat se na pěších zónách v centru města. Záměr schválila před loňskými prázdninami rada městské části Prahy 1. Konkrétní termín zavedení opatření zatím není jasný, rozhodování je nyní na úřednících. Debat o zákazu si všímají i za hranicemi, tématu se věnuje britský Guardian.
Britové uvádějí, že zákaz začne platit s největší pravděpodobností 1. května. V minulosti byl zmiňován i termín 1. dubna, ten však dodržen nebyl. Zákaz má platit od 10 do 17 hodin, omezení by se mělo týkat zejména oblasti kolem spodní části Václavského náměstí, náměstí Republiky a Staroměstského náměstí. Jde tedy převážně o místa, na kterých se vyskytuje velké množství turistů.
Podle mluvčí Prahy 1 Veroniky Blažkové nebyl ale dán přesný termín, kdy by měl zákaz začít platit. Bude to nicméně zřejmě na jaře. „Termín v jarním období tohoto roku je správný, konkrétní datum ale určeno nebylo. V současnosti probíhá vypořádání všech došlých připomínek. Těch jsme obdrželi více než 50,“ sdělila mluvčí.
Praha již nyní dlouhodobě řadí mezi města s nejmenším počtem podílů cyklistů v Evropě. Opakem tohoto přístupu je dánská Kodaň, připomíná deník. Podle starosty Prahy 1 Oldřicha Lomeckého je však zapotřebí hájit také práva chodců. „Chodník by měl být především pro chodce. Každý den vidíme konflikty mezi cyklisty a chodci, to je podstata problému,“ řekl starosta.
Jednou z připomínek, kterou se úředníci aktuálně zabývají, je také ta od magistrátu města. Jeho představitelé uvedli, že omezení jsou zbytečná a způsobí ještě větší komplikace v dopravě v centru města.
Čtěte také: Zbytečné a kontraproduktivní, tvrdí magistrát o zákazu cyklistů v Praze 1
Guardian dále připomíná, že Praha již jednou k podobným omezením přistoupila. Konkrétně v roce 2016 zakázala vjezd do centra města uživatelům vozítek Segway. Podle původních vyjádření radnice Prahy 1 mají i aktuálně plánovaná omezení mířit zejména proti takzvaným motorovým koloběžkám, které se začaly po centru metropole pohybovat po zákazu vozítek.