BMW M340i xDrive: Malé emko

AUTO TEST

BMW M340i xDrive: Malé emko 10
Auto
Sdílet:

BMW představilo ostřejší verze řady 3, které spojují praktičnost a využitelnosti se snadno dosažitelným vývojem. Většině řidičů bude M340i xDrive v pohodě stačit a užije si skvělé jízdní vlastnosti i motor.

Pro automobilku BMW jsou sedany střední a vyšší střední třídy základními stavebními kameny a něčím, co je dlouhodobě určuje. Ve střední třídě je to BMW řady 3, o třídu výš je potom symbolem manažerského úspěchu BMW řady 5.

BMW řady 3 bylo už od počátku (první bylo E21, a to již v 70. letech) výrobce koncipováno jako sportovně střižený vůz s dobrými jízdními vlastnostmi. Jak čas plynul, „trojka“ se vyvíjela, zvětšovala, přibývaly další varianty – ať už to bylo kombi, nebo třeba i kabriolet. V roce 2018 byla v rámci pařížského autosalonu odhalena aktuální generace, zvaná interně G20.

Stojí na platformě CLAR a mimo jiné vyniká zvýšeným použitím vysokopevnostní oceli a hliníku. I díky tomu je sice delší a širší než předchůdce, ale průměrně také o 55 kg lehčí. K vylepšení jízdních vlastností přispívá například ideální rozložení hmotnosti v poměru 50 : 50 a o 50 % tužší karoserie. O tom, že se nová trojka povedla, svědčí mimo jiné i řada mezinárodních ocenění, která od svého debutu po celém světě posbírala (ostatně i u nás obsadila první místo v soutěži Auto roku).

Foto: Foto: BMW

Kromě sedanu je nabízeno i kombi, nechybí pohon všech kol či velmi povedená hybridní varianta v podobě 330e. Nedávno byla sice představena i nová generace vrcholných modelů M3 a M4 (včetně verzí Competition), ovšem než se novinky dostanou na silnice, mohli jsme osahat „malou M3“ v podobě modelu M340i xDrive v limitované edici First Edition.

Nadupaná trojka na první pohled nevypadá nijak zuřivě nebo drsně – ostatně není k tomu ani důvod. Modely M Performance jsou sice výkonné, ale ne za každou cenu extrémní jako „plnotučná“ emka. Po boku M340d xDrive tvoří levnější alternativy svým výkonnějším sourozencům a přitom jsou téměř stejně využitelné a praktické jako běžné modely.

M340i je poháněna řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru (B58) s jedním turbodmychadlem. Dosahuje celkového výkonu 374 koní a 500 Nm točivého momentu. Rovnou prozradíme, že dynamicky a emociálně jde o parádní zážitek. Šestiválec se hladce roztáčí a směrem k vrcholu v 7000/min. táhne drsně, dramaticky, ale čitelně, za doprovodu hutného zvuku. Motor má tak výrazný charakter, že řidiče doslova nutí k opakovanému využívání potenciálu. Dynamika nezahanbí – zrychlení na stovku zabere čas 4,4 vteřiny, maximální rychlost limituje omezovač ve 250 km/h. Osmistupňová převodovka s celkem skvěle spolupracuje, opět bez výtky. Pohon všech kol xDrive vůbec neruší, necítíme, že bychom kvůli němu přišli o vyvážené jízdní vlastnosti, a přitom s vypnutou elektronikou umožní i přetáčivé hrátky.

Foto: Foto: BMW

Ani velká kola neomezují komfort, kterým velmi precizně naladěný podvozek (vpředu MaPherson, vzadu multi-link) hýčká posádku. Ve sportovnějších režimech sice ztuhne, ale stále si udržuje civilizovanost. Řízení M340i je z těch lepších – i když nenabídne příliš citu, je dost rychlé a přesné a vůz se s ním sebejistě vede stopou. Jen by snad BMW už konečně mohlo začít ztenčovat věnec volantu…

M340i xDrive je velmi využitelné auto. S pohonem všech kol zdolá i zasněžené Krkonoše, je dostatečně praktické (480 litrů prostoru), vzadu se sedí pohodlně, vpředu ještě lépe. A konečně, iDrive je prostě nejlepší způsob ovládání celé armády palubních funkcí. Výhodou celku je skvělý motor – jeho spotřeba je odvislá od stylu, umí jezdit za 8,5 litru na 100 km, ale i za 20 litrů. Správná ostrá trojka, která v davu nezapadne a jejíž celková sladěnost je až překvapivá. Nestojí nesmysl jako M3 a současně je s ní zábava. A navíc má tradičnější masku chladiče. Testovaný kousek začíná na částce 1 565 200 Kč, ale jako obvykle měl příliš moc výbavy, která cenu vyhnala na 2,3 milionu Kč. Krásný, puristický kousek se dá nakonfigurovat za 1,9 milionu.


Plusy:
Jízdní vlastnosti, motor, interiér.


Minusy:
Chybí možnost pohonu jen zadních kol či manuálu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Kola se točí naprázdno

KOMENTÁŘ

Před volbami málokterý politik činí velká rozhodnutí bez zřetele na reakci veřejnosti. Takže když se ministr dopravy Kupka rozhodne oznámit tři týdny před ...

00:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz