Na odbyt šly nejlépe vozy SUV. Celkově prodeje aut klesly, méně se jich vyrobilo
POKLES PRODEJŮ AUT
Prodej nových osobních aut v ČR se v prvním čtvrtletí snížil meziročně o 4,3 procenta na 47.391 vozů. V březnu pak poklesl téměř o 16 procent. Důvodem poklesu je i přes vysokou poptávku snížení produkce většiny výrobců kvůli chybějícím dílům. Počet registrací byl o pětinu nižší než v předcovidovém roce 2019. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou je Škoda s 16.654 registrovanými vozy, následuje Hyundai s prodejem 4419 aut, Volkswagen s 3463 vozy, Toyota s 3172 registracemi a Kia s prodejem 2459 automobilů. Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia (3887) před Fabií (3276) a Škodou Superb (2059).
Největší podíl měla třída SUV s téměř 42 procenty, následuje nižší střední třída s 16 procenty a 14 procent zaujímaly malé vozy. Z hlediska paliva vede benzin s 66 procenty trhu, na druhém místě je nafta se čtvrtinovým podílem. Prodej hybridů se zvýšil o 42 procent na 6674 vozů, uvedl svaz.
Prodej lehkých užitkových vozů podle něj klesl o 6,8 procenta. Vede Renault s 580 registracemi, následuje Toyota se 494 vozy a Peugeot s prodejem 427 aut. Nejoblíbenějším modelem je Iveco Daily před Peugeotem Boxer a Renaultem Master.
Odbyt nákladních aut naopak vzrostl o 2,9 procenta na 2029 vozidel. Nejvíce prodalo Volvo (447), DAF (372) a Mercedes-Benz (364).
Registrace autobusů klesly o 6,6 procenta na 366 vozů. Nejvíce prodalo domácí Iveco Bus (139), následuje Setra (89) a rovněž česká značka SOR (38).
Prodej motocyklů se zvýšil o 42 procent na 5120 strojů. Proti roku 2019 jde o nárůst o 50 procent. Jedničkou na trhu je Honda s 959 motocykly, druhá skončila čínská CF Moto s 516 prodanými stroji a třetí Yamaha s odbytem 381 motocyklů.