Ministerstvo zatím tají cenu inzerce v Babišových médiích
KAMPAŇ MINISTERSTVA
Ministerstvo zdravotnictví zatím nesdělilo, v jaké hodnotě zadalo inzerci na podporu očkování proti onemocnění covid-19. Leták, který se stal bezprostředně terčem kritiky, dosud vyšel jako inzerce v Babišových denících Mladé frontě Dnes a Lidových novinách. Mediální kampaň na podporu vakcinace se má podle mluvčí ministerstva objevit v dalších médií. Blatného úřad nechal bez odpovědi otázku, v jakém objemu byla inzerce zadána. „Smlouvy budou podle příslušné legislativy zveřejněny v registru smluv,“ sdělila Echo24 mluvčí ministerstva Barbora Peterová.
Podle mluvčí je autorem vizuálů a kampaně Ministerstvo zdravotnictví. Inzerce se podle jejího vyjádření zatím „objevila a ještě objeví v Mladé frontě Dnes a v Lidových novinách“. Tituly patří do mediálního domu Mafra, která spadá pod holding Agrofert.
„Dále bylo a ještě znovu bude Ministerstvo zdravotnictví partnerem rubriky Zdraví v deníku Právo. Příští týden vyjde informační leták v Denících po celé ČR. Grafické zpracování se však liší s ohledem na typ inzerce v daném médiu,“ napsala mluvčí deníku Echo24.
Ministerstvo od tohoto týdne začne vysílat v rámci kampaně audiospoty v celoplošných rádiích Evropa 2, Rádio Zet a Frekvence 1, která také spadá pod dům Mafra. „Do reklamní kampaně jsou či ještě budou zapojeny zpravodajské i odborné servery (např. Zdravé zprávy, Medical Tribune – zde jako online i tištěná verze, Seznam.cz). Bannery na těchto serverech navedou čtenáře na informace o vakcíně proti COVID-19 zveřejněné na webových stránkách Ministerstva zdravotnictví. Samozřejmostí je zapojení sociálních sítí,“ dodala Peterová.
Podle ní se jedná o menší část mediální kampaně. Na hlavní mediální komunikační kampaň se teprve chystá dokumentace pro výběrové řízení. Rozběhnout by se dle slov ministerstva měla až v lednu příštího roku. „Jejím cílem bude především podpora zájmu o očkování proti onemocnění COVID-19, vyvracení dezinformací nebo osvěta ohledně onemocnění COVID-19,“ sdělila mluvčí.
Samotné informační letáčky v Mladé frontě Dnes se ocitly pod palbou kritiky. Odbornice na PR Denisa Hejlová se obává, že letáky v této podobě vzbudí pouze více pochybností. „Tenhle konkrétní letáček není určitě dobrý start kampaně. Spíše to vzbudí ještě více pochybností, než aby to na někoho přesvědčilo. Těch lidí, kteří se nechtějí očkovat, je téměř polovina,“ řekla Hejlová deníku Echo24. Psali jsme o tom zde.