Suzuki S-cross: Svižně, obratně, hybridně

AUTO

Suzuki S-cross: Svižně, obratně, hybridně
Třetí generaci svého menšího crossoveru zvaného S-Cross představilo Suzuki na podzim loňského roku. Foto: Suzuki
10
Auto

Třetí generaci svého menšího crossoveru zvaného S-Cross představilo Suzuki na podzim loňského roku. Vůz, který se vyrábí v Maďarsku a je zároveň exportován do Asie, Oceánie a Latinské Ameriky, byl tehdy předveden pouze v rámci on-line prezentace. O to zajímavější bylo první setkání v domácích podmínkách.

Na první pohled spočívá největší změna ve vzhledu exteriéru, který byl navržen v designovém centru automobilky v Turíně. Proti minulé generaci se nejvíc proměnila přední a zadní část. I uvnitř lze najít určité odlišnosti – zejména přepracovanou palubní desku (stále v typickém stylu značky) a nový infotainment systém s klasicky trčící obrazovkou. Její velikost není tak důležitá jako fakt, že systém je celý dost pomalý a navigace umí být pořádně zmatená. Ostatně to jsou – společně s poněkud tvrdšími plasty interiéru a průměrnými sedadly – věci, které u levného vozu tak trochu čekáte.

Jinak nové Suzuki nabízí docela slušnou pozici za volantem s dobrým přehledem, podpořeným zejména zvýšenou karoserií. Po ruce je i vysoká řadicí páka manuální převodovky, stejně jako manuální ovládací prvky různých systémů. Suzuki si stále drží svůj styl, a i když se snaží o jakousi digitalizaci, u většiny věcí stále sází na jednoduché, analogové ovládání. To oceňujeme. Ač to na první pohled tak nevypadá, je S-Cross docela prostorný. I dozadu se vejdou průměrné postavy, zavazadlový prostor nabízí hodnoty 430 až 1230 litrů, což je vzhledem k velikosti slušné, dobře využitelné místo.

V nabídce je pouze jedna motorizace – přeplňovaný čtyřválec BoosterJet má objem 1,4 litru a využívá přímý vstřik paliva. Optimalizaci spotřeby pomáhá také 48V mild-hybridní systém, využívající startér-generátor, měnič napětí a samozřejmě také lithium-iontovou baterii. Výhoda je, že baterii není nutné dobíjet externě, prostě jen v určitých situacích pomáhá spalovacímu motoru. Ten má výkon 129 koní a nabízí (v našem případě všem kolům) točivý moment 235 Nm. Při slušné hmotnosti lehce přes 1,3 tuny to znamená schopnost pokořit stovku za 10,2 s a maximální rychlost 195 km/h.

Vzhledem k určení vozu (ideálně po městě, na občasné výlety do přírody či na chalupu a podobně) jsou to dostačující hodnoty. Motor je příjemně živý a vůz se chová velmi obratně. Podvozek pracuje smysluplně a i se sedmnáctipalcovými koly není zbytečně tvrdý, takže jízda je samozřejmá a celkem svižná. Suzuki se snadno proplétá zatáčkami a dobře zvládá nerovnosti. Přehled podporují dobře fungující parkovací čidla a kamery.

Manuální převodovka je nabízena s oběma druhy pohonu – tedy jak pouze s předním, tak i s pohonem všech kol, což byl případ námi testované verze. Japonský minimalismus je sympatický třeba tím, jak jednoduše je udělána volba čtyř základních režimů – dva jsou silniční, dva do terénu nebo zhoršených podmínek. Žádné velké složitosti. Ostatně o tom je filozofie vozidel Suzuki – nečekejte, že vám bude dělat komfortní berličku, ale spíš počítejte s tím, že symbolizuje kvalitně, ale jednoduše poskládané auto, které neotravuje zbytečnými složitostmi (to zas někdy umí věcmi, u kterých byste to nečekali – například navigací), zato nabízí dost dobrý poměr cena/výkon. A schopnosti. Suzuki je tradičně expert na vozy s pohonem všech kol a u malého S-Crossu tuto verzi rozhodně doporučujeme. A to už z čistě finančního pohledu.

Verze se čtyřkolkou a se slušnou výbavou Premium (druhá z celkových čtyř) totiž začíná na 597 900 Kč, což je skutečně sympatická cena za velmi fajn, nenáročné auto s dobrou spotřebou i pověstí, které bude spolehlivě jezdit dlouhá léta a ve finále zvládne i nějakou tu dobrodružnou výpravu. Nečekejte velký luxus a dostanete svižný a obratný vůz s dobrým „lehce“ hybridním pohonem, který vás bude těšit svou funkčností. Dobrá nabídka, určitě berte manuál a pohon všech kol (rozdíl v ceně proti předokolce je pouze 43 000 Kč). Budete v pohodě jezdit za necelých 7 litrů na 100 km a budete spokojeni.

Plusy:

Obratnost, živý pohon, ovládání, cena.

Minusy:

Pomalý palubní systém, zmatená navigace.