Česko sužuje ledovka, u České Třebové mají vlaky až hodinu zpoždění
Komplikace v dopravě
Českou republiku sužuje ledovka. Na řadě míst země výrazně zkomplikovala dopravu, nejhorší situace je u České Třebové, kde je na železničních trolejích námraza ve směrech na Prahu, Brno i Ostravu, vlaky mají až hodinové zpoždění. Podle meteorologů hrozí tvorba ledovky do dnešního poledne.
Železničáři se potýkají s problémy zejména u České Třebové na Orlickoústecku, kde je způsobila souvislá námraza na trolejích. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Tesaře se námraza špatně odstraňuje, navíc stále prší. V úseku tak mohou podle informací na webu Českých drah jezdit vlaky jen za pomoci motorových lokomotiv, vlaky tak nabírají zpoždění. Noční vlak společnosti Regiojet z Prahy na Slovensko podle webu firmy kvůli nepříznivému počasí dokonce dosáhl zpoždění pět hodin.
Na ledovku by si na Orlickoústecku měli dát pozor i řidiči a obdobné varování platí v Pardubickém kraji i pro Svitavsko. V regionech jsou kvůli ledovce uzavřeny některé úseky silnic, například u Jevíčka, Křenova, Jaroměřic, Poličky, Trpína, Lanškrouna nebo Svitav, pod tíhou ledu se ohýbají stromy nad vozovku v okolí Žamberku.
V sousedním Olomouckém kraji se ledovka vytvořila například na některých silnicích v okrese Šumperk, pokrývá například silnici číslo 35 z Mohelnice na Moravskou Třebovou, kluzká silnice je ve stoupání neprůjezdná pro vozidla těžší než 3,5 tuny.
V Jihomoravském kraji byly nad ránem největší potíže v částech Brněnska, Vyškovska a Blanenska, například na Drahanské vrchovině, kolem Tišnova, Černé Hory a Boskovic a místy i na Znojemsku. Autobusové linky tam mají až půlhodinové zpoždění a regionální vlaky do deseti minut. Problémy postihly i brněnskou městskou hromadnou dopravu, a to kvůli námraze na trolejích a zledovatělým vozovkám ve výše položených částech města.
Na Vysočině je zavřená silnice třetí třídy mezi obcemi Police na Třebíčsku a Vysočany na Znojemsku, kam se v noci nedostal ani sypač.
Silnice v dalších krajích jsou po ošetření většinou mokré a s opatrností sjízdné, podle silničářů mohou ale namrzat. Ve vyšších polohách na nich leží i zbytky sněhu.