Francouzský šmrnc i pohodlí se značkou DS

AUTO

Francouzský šmrnc i pohodlí se značkou DS 11
Auto
Sdílet:

Slyšeli jste o značce DS? Již šest let je samostatnou prémiovou značkou skupiny Stellantis (bývalé PSA) a nabízí několik různých modelů. Brzy vám představíme i vlajkovou loď v podobě DS 9, nyní se zaměříme na elegantní SUV zvané DS 7. V nabídce je několik verzí včetně hybridní, my vyzkoušeli úsporný vznětový motor.

DS 7 Crossback ve svém vzhledu kombinuje francouzskou eleganci a styl s praktickou zvýšenou karoserií typu SUV. Na první pohled je rozeznatelné a zaujme detaily – nejvíc asi světlomety a jejich světelnou hrou. Není náhodou, že segmenty předních i zadních světlometů připomínají lesknoucí se šperky, byly jimi totiž inspirovány. Když se dostatečně nabažíte těchto efektů, přesuňte se do interiéru.

Ten nabízí nejen velmi komfortní sedadla, ale hlavně velmi vkusné a elegantní detaily – například ovladače na středovém panelu jsou skutečně krásné, líbí se nám i analogové hodiny BRM uprostřed palubní desky nebo tvary a jednotlivosti. Verze Performance Line nabízí nejen efektní doplňky, ale i dekory z příjemné alcantary.

Interiér sice na první pohled skutečně zaujme, ale zároveň by mohl být v některých místech trochu prostornější – zejména středový tunel je možná až zbytečně rozměrný. Odkládací prostory jsou na průměrné úrovni, nechybí ani přihrádka na mobilní telefony včetně nabíječky. Když už jsme u toho, multimediální systém DS 7 si jistě zaslouží zmínku. Zatímco digitální přístrojový panel má hezkou grafiku i slušnou funkčnost, středový displej vyžaduje hodně pozornosti. Pro změny některých nastavení jsme museli raději zastavit, protože příliš odváděly pozornost od řízení. Samotný systém je žalostně pomalý a chybí mu jasnější odezva, což platí i o jakési liště rychlé volby, která je přecitlivělá a často některý z jejích symbolů použijete nechtěně, což znamená další zbytečné klikání a zdržování. Kdyby se automobilky raději držely jednoduchých mechanických tlačítek, všem by bylo lépe…

Jednou ze zajímavostí testované verze byl i příplatkový systém nočního vidění. Ten zaslouží spíš pochvalu, protože snadno rozeznává chodce i větší zvířata (například srnky, kočku ale nevidí) a upozorňuje na ně v zorném poli řidiče. Za 60 000 Kč docela praktický pomocník, například na rozdíl od hlídání v pruzích se zásahem do řízení (lze naštěstí vypnout jednou a navždy).

Nabídka motorů bohužel odráží aktuální situaci, do které se evropští výrobci nechali zatlačit – k dispozici jsou malé přeplňované motory nebo hybridní verze s elektrifikovaným pohonem všech kol. Jedinou naftovou verzi představuje čtyřválec HDi o objemu 1,5 litru a výkonu 130 koní. Motor je sám o sobě slušný turbodiesel s docela vyrovnaným chodem, ovšem dynamika je při hmotnosti 1,5 tuny slabší, a to zejména při vyšších rychlostech. Osmistupňový automat Aisin řadí normálně, nerušivě, manuál v případě DS 7 vůbec nechybí. Normální jízdní styl znamená spotřebu kolem 6 l / 100 km, dlouhodobě půjde jezdit i za méně.

Komfortní nastavení podvozku dokáže velmi příjemně hýčkat posádku, oceňme i ticho při dálničních rychlostech a slušnou stabilitu. Neutrální řízení sice není citlivé, ale ovládání vozu je v rámci možností docela přirozené. Podvozek se zadním víceprvkovým zavěšením rozhodí jen krátké příčné nerovnosti, jinak nabízí vysokou míru jízdního komfortu bez ohledu na velikost kol. Při jízdě ve městě není ideální přehled o zakulacené karoserii, která z místa řidiče působí širší a delší, než ve skutečnosti je.

Upřímně řečeno, kromě naftové verze bychom rádi vyzkoušeli i benzinovou (181 koní), pro pohon luxusně vyhlížejícího vozu bude jistě důstojnější. Zajímavá bude i hybridní verze, nabízející kromě zmíněné čtyřkolky i kombinovaný výkon až 300 koní. Základní naftový motor je sice úsporný, ale až příliš slabý. Škoda že v nabídce chybí jeho silnější dvoulitrová verze.

DS 7 se prodává od milionu Kč, hezky vybavená testovaná verze přijde na 1,3 milionu Kč, vrcholný hybrid v nejlepší výbavě stojí 1,7 milionu Kč. Ceny nejsou přehnané, ale nejvýhodnější kup na trhu to také není.


Plusy:

Spotřeba motoru, komfort interiéru i podvozku, styl.

Minusy:

Pomalý infotainment, nízký výkon, nepřehlednost karoserie.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články