Stát se chlubí opraveným viaduktem. Vlaky na letiště po něm ale pojedou maximálně 60 km/h

Vlaky na letiště

Stát se chlubí opraveným viaduktem. Vlaky na letiště po něm ale pojedou maximálně 60 km/hNOVÉ 2
Domov
Vojtěch Drbohlav
Sdílet:

Správa železnic (SŽ) dokončuje opravu jednoho z nejstarších mostů v Praze, Negrelliho viaduktu. Ten má být páteřní částí spojení centra české metropole s Letištěm Václava Havla, počítá se s ním totiž jako se součástí nové tratě právě na letiště. Otevření mostu se po průtazích nyní plánuje na začátek června, vlaky po něm však i po více než dvouleté rekonstrukci pojedou maximální rychlostí 60 km/h.

Odcházející ministr dopravy Vladimír Kremlík vydal na svém facebookovém profilu v souvislosti s koncem svého působení v čele resortu velký přehled jeho realizovaných akcí ve funkci. Jedním z nich bylo také plánované otevření Negrelliho viaduktu. Vladimír Kremlík si liboval, že po otevření tam vlaky pojedou až 60 km/h.

„Tento nejstarší železniční most v Praze bude rekonstruován, aby po něm mohly jezdit vlaky rychlostí až 60 km/h,“ objevilo se mimo jiné na facebookovém profilu Vladimíra Kremlíka s tím, že práce na viaduktu mají být dokončeny do 1. června. Původně měla být oprava dokončena do září 2019, nakonec se ale práce prodloužily o necelý rok.

Trať na letiště je přitom stále v nedohlednu. Její stavba má být rozdělena do několika částí, problémem jsou plánované tunely ve Střešovicích, kudy by trať SŽ chtěla vést, bouří se proti nim ale někteří občané. Psali jsme o tom podrobně minulý týden.

Část trati na letiště by však měla vést právě po zrekonstruovaném Negrelliho viaduktu, tam ale i po necelých třech let rekonstrukce pojedou vlaky maximálně 60 km/h. „Maximální rychlost 60 km/h vychází ze stavebního uspořádání mostu, který byl postavený v roce 1850. Tato rychlost se týká pouze Negrelliho viaduktu (délka 1,5 km), nikoli dalších úseků železnice na letiště,“ odpověděla deníku Echo24 mluvčí SŽ Radka Pistoriusová na dotaz, zda Správa železnic považuje v roce 2020 rychlost vlaků na letiště až 60 km/h za adekvátní.

SŽ zároveň tvrdí, že na ostatních úsecích už vlaky na letiště pojedou mnohem rychleji, počítá se totiž s rychlostí až 160 km/h. „Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Železniční infrastruktura se rozšíří o šest nových zastávek a v Praze nabídne přímé přestupy na všechny linky metra. Modernizovaná trať bude v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak bude možné cestovat vlakem mezi centrem Prahy, Kladnem a letištěm každých 10 minut. Traťová rychlost dosáhne v Praze až 120 km/h a mimo Prahu až 160 km/h. Součástí projektu je modernizace všech stávajících železničních stanic a zastávek,“ dodala Radka Pistoriusová.

Podle ředitele SŽ Jiřího Svobody nyní na viaduktu finišují práce, železničáři chystají jeho slavnostní otevření. „Rekonstrukce historického Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze, a tou je montáž stožárů trakčního vedení. Vše úspěšně směřuje k 31. květnu 2020, kdy ŠZ slavnostně zahájí provoz na prvním modernizovaném úseku železničního spojení na pražské letiště,“ uvedl Jiří Svoboda závěrem na Twitteru.

Negrelliho viadukt je druhým nejstarším dochovaným pražským mostem přes Vltavu, jedná se zároveň o nejdelší železniční most ve střední Evropě. Jeho oprava trvala téměř tři roky.

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články