Volvo V60 T6: Ideální rodinné kombi?
Volvo V60 T6
Ostré hrany, přehledná karoserie, jasná identita, vnitřní komfort, orientace na bezpečnost a technologie. Volvo V60 vstoupilo do střední třídy velmi příjemným způsobem.
Nové generace modelů Volvo si stále získávají nové fanoušky. Nový designový jazyk značky zaujal snad všechny a málokdo může říct, že by aktuální Volva nebyla krásná. Po větší V90 přišlo na trh i kombi střední třídy, zvané V60.
Volvo vždy vynikalo z hlediska bezpečnosti, ale i komfortu. Jelikož jsme s testovaným Volvem V60 T6 najeli přes 4000 kilometrů, víme přesně, jak to je. Tak zaprvé, sedadla jsou skvělá. Jsou sice tuhá a boční vedení není nijak extra výrazné, ale po pěti dnech v autě si nikdo z posádky nemohl stěžovat na bolesti zad nebo jiný důsledek nepohodlného sezení. A to už se počítá. Vnitřek vyniká dostatkem prostoru pro cestující vpředu i vzadu, jen místy je zbytečně moc materiálu (ale zato kvalitního). Menší výtku směřujeme k odkládacím prostorům – držáky nápojů ve středové konzoli jsou v pořádku, ale schrány ve dveřích jsou zbytečně malé.
Pak je tu koncept ovládání všemožných funkcí pomocí displeje uprostřed palubní desky. Už od začátku nejsme jeho příznivci a během dlouhé cesty jsme se v tomto pohledu akorát utvrdili – je pomalý a zbytečně komplikovaný. Topení či klimatizaci je navíc nutné ovládat taktéž displejem, což ruší od řízení. Samotná navigace je podprůměrná, nejde pořádně přiblížit a často se pomalu načítá. Podobně nejasné je ovládání digitálního přístrojového štítu, kde není možné zobrazit příliš užitečných věcí (například teplotu chladicí kapaliny). Bezpečnostní prvky fungují dobře, ale schopného řidiče spíš otravují, takže je musí po každém nastartování vypnout, neboť jinak se může stát, že Volvo nejasnou situaci vyhodnotí nepřesně a prudce zabrzdí (i při couvání do silnice).
Jak bylo naznačeno, komfortní jízdní zážitek si vychutná každý člen posádky. Zavazadlový prostor nabízí 529 litrů dobře využitelného prostoru. Velkým zážitkem je při dlouhém cestování příplatkový audiosystém Bowers & Wilkins se subwooferem v podběhu zadního kola – lepší audio v prémiových autech prostě nenajdete, za příplatek 90 900 Kč rozhodně stojí.
Testovaná verze T6 je vybavena dvoulitrovým benzinovým motorem, přeplňovaným kombinací turbodmychadla a kompresoru. Celkový výkon 310 k při hmotnosti 1,8 tuny stačí ke zrychlení na stovku za 5,8 s a maximální rychlost 250 km/h. Pro rodinné kombi jsou to fajn hodnoty, tichý motor s hladkým chodem zasluhuje pochvalu. Volvo slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l na 100 km, my naši cestu dynamickým stylem absolvovali za slušných 11,9 l na 100 km. Osmistupňová převodovka přenáší točivý moment 400 Nm na všechna kola a je jedinou volbou. Řadí slušně, jen občas trochu váhá – je vidět, že je nastavena na klidnější styl jízdy. Ostatně V60 ani se silným motorem nenutí k rychlejší jízdě, spíš mu vyhovuje poklidnější styl, při kterém zaplaví posádku komfortem.
Řízení je dostatečně přesné i rychlé, stejně jako celý podvozek. Použití 19palcových kol trochu omezuje komfort (zejména na rozbitých italských silnicích), ovšem i tak je jízda tichá a příjemná, hrubé rázy jsou patrné jen při přejezdu vysokých zlomů. Rozhodně bychom volili o palec menší disky. Volvo reaguje na změny směru velmi rychle a vyniká velkou stabilitou jízdy, což je příjemné zejména při dlouhém nočním přesunu Evropou. Jízdní zážitek ničím neohromí, ale na druhou stranu ani neurazí. Volvo dělá věci tak nějak samozřejmě, díky čemuž se posádka může věnovat relaxačnímu jízdnímu stylu. Sympatické.
Otázkou zůstává, zdali je silný benzinový motor pro podobný vůz tou nejlepší volbou. Naftová verze D4 nabízí ovšem pouze 190 koní, takže dynamika je slabší. Ovšem dá se předpokládat, že spotřeba bude dlouhodobě o něco nižší.
Volvo V60 s motorem T6 začíná na 1 339 900 Kč za výbavu Momentum, lepší Inscription koupíte za 1 467 400 Kč. S příplatky se dostanete zhruba na 1,6–1,7 milionu Kč za velmi kvalitní a komfortní rodinné kombi s velkou dávkou stylu, vnitřního komfortu a sebevědomým jízdním projevem. Rozhodně jedno z nejlepších aut pro rodinu, navíc existující i ve zvýšené verzi Cross Country.
Plusy:
Dynamika, komfort interiéru, audio, jízdní vlastnosti.
Minusy:
Ovládání systému Sensus, navigace, odkládací prostory.