Sázíme hlavně na individualizaci, říkají zástupci výrobců malých vozů

SPECIÁL AUTO / SALON

Sázíme hlavně na individualizaci, říkají zástupci výrobců malých vozů 6
Auto
Jan Blažek
Sdílet:

Automobilové značky Cupra, DS a Mini sice zásadně nepromlouvají do českých prodejních statistik, to ale neznamená, že nemohou být úspěšné. Jejich vedení vyžaduje odlišný přístup, jejich strategie se zásadně liší od masových značek a i jejich zákazníci jsou jiní. O tom, jak se žije malým značkám na českém trhu, jsme diskutovali s Alešem Novákem, vedoucím divize Seat & Cupra společnosti Porsche Česká republika, Martinou Bedrnovou, ředitelkou značky DS, a Petrem Zimou, Head of MINI v rámci BMW Group Česká republika.

Jak aktuální situace v automobilovém sektoru dopadá na malé značky? Jsou na tom lépe než velké, nebo naopak stojí stranou zájmu svých mateřských koncernů?

Bedrnová: Značce DS se vzhledem k situaci daří dobře. Je sice malá, ale v rámci koncernu Stellantis je DS upřednostňováno, protože patří mezi prémiové značky a francouzská centrála se nám i proto snaží zajistit dostatečnou výrobu. Oproti masovým značkám si vlastně nemohu stěžovat, my totiž dokonce rosteme.

Novák: Cupra bude letos slavit čtvrté výročí založení samostatné značky, ale teprve loňský rok byl prvním celistvým, protože předtím jsme hodně sdíleli se Seatem – neměli jsme tolik modelů, řešila se prodejní síť i komunikace. Nyní už je oddělení Seatu a Cupry výraznější a v rámci České republiky máme ambici rychle růst. Samozřejmě jako všichni narážíme na problémy spojené s covidem, čipy a teď i s válkou, ale i v rámci koncernu VW je Cupra velmi populární, takže co se týká výroby i kvót, daří se vyrábět auta dostatečně a věřím, že v průběhu roku přes všechny problémy dosáhneme lepšího výsledku.

Zima: I v našem koncernu je samozřejmě situace komplikovaná – nejdřív nám chyběly čipy, teď zas kabelové svazky kvůli válce. Máme sice o něco delší dodací lhůty, ale i přesto jsme schopni růst a za první kvartál dodáme víc aut než loni.

Jaký je ideální recept pro úspěšnou malou značku?

Zima: V prémiovém segmentu je to v našem případě hodně o individualizaci a na českém trhu vidím dva směry. Jednak umožňujeme si každé Mini navrhnout podle sebe, a pak je tu druhý směr, který se jmenuje John Cooper Works. V Česku je extrémně populární a je to druhá nejprodávanější motorizace určená pro ryzí petrolheady. Samozřejmě nabízíme i elektrické Mini, které je v oblasti elektromobilů vůdčí značkou celého koncernu. Od roku 2030 pak bude Mini výhradně elektrickou značkou a lze to brát i tak, že nás BMW považuje za průkopníky a některé věci si na nás testuje. Tím, že jsme značkou primárně do města, máme v tomto ohledu spoustu výhod.

Celý Salon speciál si můžete přečíst na ECHOPRIME nebo v tištěném vydání Týdeníku Echo. Týdeník Echo si můžete předplatit již od 249 korun za měsíc zde.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Trump výnosem zrušil sankce uvalené na Sýrii

KONEC SANKCÍ PROTI SÝRII

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal výnos, kterým zrušil sankce proti Sýrii. Tento krok již dříve oznámila na tiskové konferenci mluvčí Bílého domu ...

22:06

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články