Facebook propustil lidské editory. A jak to dopadlo?

Přešlapy Facebooku

Facebook propustil lidské editory. A jak to dopadlo?NOVÉ 2
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Facebooku se zatím příliš nevyplácí jeho úsilí nahrazovat lidskou pracovní sílu počítači. Zaměstnanci, kteří měli na této sociální síti na starosti vybírání takzvaných trendů, totiž byli propuštěni a jejich práci nyní vykonává nový algoritmus. Tomu se však jen za víkend povedlo několik přešlapů, upozorňuje Guardian.

Facebook propustil celý tým pracovníků, kteří spravovali, vybírali a monitorovali tzv. trendy. Podle informací Guardianu je vedení Facebooku vyhodilo bez jakéhokoliv předchozího upozornění se čtyřtýdenním finančním odstupným. „Naším cílem je dostat trendy k co nejvíce lidem, což by nešlo, pokud bychom spoléhali výhradně na lidské ruce. Algoritmus nám umožní pokrývat více témat a nabídnout je lidem po celém světě,“ zdůvodnili zástupci společnosti svůj krok.

Algoritmus, na kterém vývojáři pracovali celé měsíce, je však v provozu od pátku a již napáchal velké škody. „Plně automatizovaný“ Facebook svým uživatelům například zobrazil zprávu o údajném vyhazovu politické komentátorky Megyn Kellyové z Fox News. „Breaking News: Televize Fox News odhalila zrádkyni Kellyovou, vyrazila ji kvůli podpoře Clintonové“, psalo se. Jak se ale ukázalo, nebyla to pravdivá informace, proto ji Facebook později smazal.

Další přešlap způsobil nový algoritmus ve zprávě o spisovatelce Ann Coulterové, kterou měl herec Rob Lowe údajně nazvat značně urážlivým výrazem. I tato informace ale nebyla přesná, protože se jednalo o součást pořadu na televizi Comedy Central. Problém představoval také prolink na video masturbujícího muže s kuřecím sendvičem z McDonaldu v ruce.

Jak upozorňuje server Washington Post, nic z toho by se nestalo, pokud by na trendy stále dohlíželi lidé. Facebook ale zatím s hodnocením novinky čeká. Je ale jasné, že jej k ní přivedlo nařčení médií, že jsou trendy spravovány lidmi, kteří mohou zprávy zkreslovat.

Trendy, jak je sám definuje Facebook, zobrazují seznam témat a hashtagů, které byly v poslední době na Facebooku populární. Seznam trendů je každému uživateli přizpůsoben na míru a to na základě celé řady faktorů – v prvé řadě lajků, geografické polohy nebo preferencí.

Čtěte také:

WhatsApp bude poskytovat Facebooku i telefonní čísla uživatelů

V Dánsku odsoudili muže za islamofobní komentáře na Facebooku

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články