Praha má nový Trojský most: podívejte se
Zahájení provozu mostu
V Praze byl v sobotu slavnostně otevřen Trojský most, jehož stavbu provázela spousta absurdních situací. Původně byl zadán z konstrukčního hlediska jiný model za 450 milionů korun. Při výstavbě se však konstrukce změnila a byl vlastně postaven jiný most, řekl primátor Tomáš Hudeček. Výsledná cena činí kolem miliardy korun.
„Nový Trojský most je postaven na základě naprosto ojedinělé architektonické konstrukce, Praha dostala v tomto ohledu velmi krásný most,“ řekl dnes Hudeček.
Stavba je součástí rozsáhlého projektu, který může Prahu, co se týče dopravy, posunout dalším směrem. Praha podle něj potřebuje ještě pět dalších mostů pro dobré spojení břehů Vltavy. Hudeček věří, že tento most nezůstane na dlouhou dobu poslední.
Po Trojském mostě přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu Blanka a vnitřního pražského okruhu, začnou v pondělí ráno jezdit auta, autobusy a tramvaje. První spoje MHD vyjedou podle jízdního řádu ve 4:30. Cestujícím začnou zároveň sloužit nové autobusové linky.
Celý tunelový komplex bude stát 36,9 miliardy korun. Podle slibu Prahy jím první řidiči projedou 2. prosince. Původně měl být tunel Blanka otevřen už v roce 2011.
Čtěte také: Historie pražského Temelína. Kecy, plky a Bém
Kvůli zprovoznění mostu v Troji nastaly v MHD změny. Dopravní podnik obnoví provoz tramvajové linky číslo 17 v úseku mezi zastávkami Výstaviště Holešovice a Vozovna Kobylisy.
Na pravidelnou trasu se vrátí noční tramvajová linka číslo 53. Zároveň vyjede nová linka autobusu číslo 294, která spojí oba břehy Vltavy a zároveň nahradí linku číslo 292.
Změní se také rozmístění autobusových zastávek na Florenci, informoval mluvčí Ropid Filip Drápal, který v Praze plánuje jízdní řády.