1 Týdeník Echo - editorial

Elektrošvindl

Týdeník Echo

Témata: , ,

Německé auto je pojem, značky jako Mercedes, BMW nebo Audi jsou symbolem luxusu a spolehlivosti, a to kdekoli na světě. Německý automobilový průmysl je výkladní skříň spolkové ekonomiky. Němci diktují tempo směřování Evropy, a tak každého napadne, proč páchají ekonomickou sebevraždu, když se v kooperaci s bruselskými byrokraty snaží zničit svoji pýchu, pilíř ekonomiky, a mění ji za nejistou budoucnost elektromobility. Možnou odpověď nabízí publicista Holger Douglas, autor bestselleru Dieselová lež. V rozhovoru, který s ním ve Frankfurtu nad Mohanem pořídil Daniel Kaiser, upozorňuje Dougals na zničující politický teror německých Zelených, kteří se často rekrutují z buněk dnes už neexistujícího Komunistického svazu západního Německa. „Tyto kádry Stranu zelených na konci 80. let do jisté míry přebraly. A tyto kádry si velmi rychle uvědomily, že ochrana přírody je páka, s níž se dá i v demokracii vládnout společnosti, vydávat zákazy, kasírovat lidi. V roce 1998 se Zelení poprvé dostali k moci a začali zavádět věci, ze kterých vzešla nakonec i ta dnešní idiocie se zákazy vjezdu.“

Německo je posedlé zelenou energií, proto jeho krajinu také zdobí zlověstné hučící větrníky a zavírá všechny uhelné doly a jaderné elektrárny. A není těžké odpovědět, kdo nakonec drahou zelenou energii zaplatí. Teď přichází další útok na symbol svobody – ještě před několika lety auto – a s ním otázka, jestli obyčejní lidé budou mít na drahá, tzv. ekologická elektroauta, jejichž výroba je také výrazně nákladnější než těch se spalovacími motory. Existují také vážné pochybnosti o datech, která ideologii elektromobility ženou vpřed. Nejskeptičtější průzkumy tvrdí, že autodoprava, zahrnující 750 milionů aut, zatěžuje životní prostředí až 20 procenty celkových emisí oxidu uhličitého. Množství emisí vyprodukuje i 330 obrovských kontejnerových lodí, a to nemluvíme o tom, co umí vyprodukovat letecká doprava. Vážné jsou také pochybnosti, zda elektroauta jsou tou skutečnou alternativou ke spalovacím motorům, protože jejich provoz je závislý na baterii. Ta je schopna dodat za ideálních klimatických podmínek, což nejsou současné mírné mrazy, energii na ujetí maximálně 400 kilometrů. Pro výrobu baterií jsou klíčové suroviny, jejichž největší ložiska kontroluje Čína, nehledě na jejich hořlavost, kterou umí zkrotit jen specializovaní hasiči. Jednoduše mnoho neznámých pro vážná politická rozhodnutí, která nutí výrobce aut se spalovacími motory k takovým omezením emisí, že už nebudou provozuschopná. Nehledě na ekonomické dopady, jež mohou být devastující pro českou ekonomiku, která je nezdravě orientovaná právě na výrobu automobilů.

Je to vážné a široké téma, proto mu věnujeme titulní stranu a kromě rozhovoru přinášíme i analýzu našeho spolupracovníka a předního automobilového publicisty Jana Blažka.


/
vydavatel a šéfredaktor

Vystudoval literární vědu na FPF Slezské univerzity v Opavě a masovou komunikaci na FSV UK v Praze. Začínal v regionálním tisku jako kulturní redaktor, od začátku studií v Praze (1994) pracoval jako redaktor Lidových novin. Na jaře roku 1996 nastoupil jako politický reportér do televize Nova. Po dvou letech z televize odchází do vydavatelství Stratosféra, aby založil a vedl svůj první časopisecký projekt, titul Spy. Časopis, který byl koncipován jako politický tabloid, opouští po necelém roce. Pracuje opět pro televizi Nova a v polovině roku 1999 je jmenován ředitelem tisku a PR TV Nova. V červnu 2000 se stává šéfredaktorem časopisu Týden. Za jeho působení se zvedl prodaný náklad časopisu Týden trojnásobně (z 16 200 v roce 2000 na 57 800 v roce 2003), Týden získává ocenění Časopis roku. V roce 2002 zakládá časopis Instinkt a stává se mediálním ředitelem vydavatelství Mediacop. Časopis Instinkt po roce úspěšného vydávání získává ocenění Hvězda roku. Z vydavatelství Mediacop odchází v lednu 2009 do představenstva mediální skupiny MAFRA, kde byl tři roky zodpovědný internetové aktivity skupiny a deník Lidové noviny, jehož byl zároveň šéfredaktorem. V polovině listopadu 2013 z Mafry odchází. Počátkem roku 2014 zakládá vydavatelství Echo Media a.s., která vydává internetový deník Echo24.cz.

Názory Více

Online zprávy Více

Vážení diskutující,
Echo24.cz chce umožnit svobodnou diskuzi, ale vyhrazuje si právo neukládat či mazat příspěvky urážlivé, vulgární, xenofobní, odkazy na jiné internetové stránky či takové příspěvky, které odporují obecné lidské slušnosti. Před vložením vašeho příspěvku prosím zkontrolujte, zda jste opravdu přihlášeni. V opačném případě se váš příspěvek ukáže jen na vašem monitoru, ale do diskuze se nezanese.