„Naším cílem není popírat historickou realitu.“ Český Lidl se distancuje od německé centrály

Odstraněné kříže během Řeckého týdne

„Naším cílem není popírat historickou realitu.“ Český Lidl se distancuje od německé centrályNOVÉ 1
Domov
Sdílet:

Po několika dnech kritiky se řetězec Lidl Česká republika omluvil svým zákazníkům a oznámil, že se nepodílel na designu produktů, kdy v rámci „Řeckého týdne“ nezobrazoval kříže na řeckých kostelech. Společnost to uvedla v oficiálním prohlášení. Reklamní letáky má prý na svědomí německá mezinárodní centrála, které Lidl ČR všechny reakce zákazníků předá.

„Obaly byly vytvořeny mezinárodním reklamním týmem a jsou jednotné pro všechny země, ve kterých obchodní řetězec působí,“ distancuje se český Lidl od designu s odstraněnými kříži na řeckých kostelech na ostrově Santorini. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu a takto se budeme chovat i nadále,“ pokračovalo prohlášení.

Český Lidl slíbil, že se zasadí o změnu, protože by mezinárodní společnosti měly vnímat náboženské i jiné aspekty dalších zemí a respektovat je. Všechny podněty předá německé centrále, aby stížnosti byly při výrobě dalších obalů a reklamních letáků zohledněny.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Celou kauzu odstartovalo zveřejnění letáčků k Řeckému týdnu, tedy k pravidelné nákupní akci Lidlu. Odstraněním kostelních křížů zobrazených na fotografiích chtěl obchodní řetězec dosáhnout „zachování náboženské a politické neutrality“. Alespoň tak to pro server Echo24 řekla dříve mluvčí společnosti Zuzana Holá.

Kříže nebyly odstraněny jen na letáčcích a zboží pro Českou republiku. Podle televize RTL to udělal Lidl i v Belgii, kde svůj krok zdůvodnil tím, že „politika společnosti brání používání náboženských symbolů, aby nedošlo k vyloučení jakékoliv náboženské víry“. Za designem inkriminovaného letáku a zboží navíc podle Holé stojí mezinárodní tým.

Čtěte také: Nechtěl „řecký týden“ bez křížů. Chodil po Lidlu v taláru a kříže dokresloval

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články