Facebook jede. Od Wall Street ale „like“ nedostal
Výsledky Facebooku
Provozovatel největší sociální sítě světa Facebook oznámil čísla, jimiž na úrovni zisku i tržeb překonal očekávání trhu. Potěšil i nárůstem uživatelské základny a příjmů z reklamy, které jsou pro společnost klíčové. Akcie v prodlouženém obchodování přesto reagovaly až 5procentním propadem…, který umírňují necelá 2 procenta.
Facebook ve druhém čtvrtletí vydělal 50 centů na akcii při celkových tržbách 4,04 miliardy dolarů. Obojí je tedy nad konsensuálním odhadem Wall Street na úrovni 47 centů respektive 3,99 mld. dolarů.
Nepochybně potěšující zprávou je pokračující růst uživatelské základy. Počet měsíčních aktivních uživatelů (MAU) ke konci června vzrostl na 1,49 miliardy lidí a mírně překonal odhady – podobně jako počet denních aktivních uživatelů (DAU), který dosáhl 968 milionů. Porovnání těchto čísel je pro Facebook nepochybně pozitivní, jelikož ukazuje, že většina majitelů „facebookovských“ účtů se na síť vrací každodenně.
Co víc, daří se navyšovat také počet aktivních uživatelů, kteří Facebook prohlížejí ze svých mobilních telefonů. Je jich již naprostá většina a ke konci června jejich počet vzrostl na zhruba 1,3 miliardy. Facebooku v tomto směru nelze upřít schopnost rychle se přizpůsobit měnícímu se trhu, kterou mu mnozí nevěřili. S fenoménem smartphonů se příjmy z reklamy FB vyhouply během tří let takřka z nuly na tři čtvrtiny celkových reklamních tržeb. Ty ve druhém čtvrtletí dosáhly 3,8 mld. dolarů. Nejdynamičtěji se rozvíjející formou reklamy jsou přitom videosekvence, které Facebook začal nabízet loni. Tento segment zatím ovládá firma Google, ale Facebook ji podle odborníků rychle dohání.
Celý komentář k výsledkům Facebooku najdete na stránkách roklen24.cz zde,