11 zásad úspěšného podnikání. Rozhodnou první dva roky

aby vám peníze vydělávaly

11 zásad úspěšného podnikání. Rozhodnou první dva rokySPECIÁL 1
Aby vám peníze vydělávaly
Echo24
Sdílet:

Zájem Čechů o podnikání roste. Za prvních šest měsíců letošního roku bylo podle statistik poradenské společnosti Bisnode zaregistrováno 13 486 nových firem, což je meziročně o 7,4 procenta více. Pokud tento trend vydrží i v druhé polovině roku, vznikne letos nejvíce firem za posledních osm let.

Začínající podnikatelé se zjednodušeně dají rozdělit do dvou skupin: Na ty, kteří podnikat chtějí, a na ty, kteří z různých důvodů musejí. Druhá skupina se rekrutuje především z těch, kteří si nemohou najít práci, z maminek na rodičovské, jež potřebují flexibilní úvazek, lidí v invalidním důchodu a s různými jinými handicapy, které je limitují na trhu práce. Začínají podnikat také lidé, v jejichž profesi je práce na živnostenský list rozšířená a je nutností: jsou to zejména poskytovatelé služeb či řemeslníci.

O tom, jestli se firma či živnost úspěšně rozjede, rozhodnou zpravidla první dva roky fungování. Začínající podnikatelé během nich čelí náhlé administrativní zátěži a nejistotám, zda se jejich nápad vůbec uchytí na trhu a budou schopni pokrýt všechny nezbytné náklady. Samozřejmě záleží na druhu podnikání – jiné starosti a povinnosti má řemeslník, jiné advokát nebo majitel restaurace.

Z ankety Svazu obchodu a cestovního ruchu vyplynulo, že začínající podnikatelé bývají mnohdy zaskočeni tím, kolik času je podnikání stojí. V zaměstnání nebo ve škole byli zvyklí na to, že v určitou hodinu skončí a mají volno. Často se také potýkají se správným nastavením cen, vyhodnocováním konkurence a zajištěním dlouhodobě udržitelného financování. Začínající podnikatelé navíc často dělají zbytečné chyby, které je mohou připravit o mnoho peněz. Klasickým příkladem jsou platby za telefon. Když začnou podnikat, logicky více volají, ale už si nezmění tarif a v důsledku platí zbytečně vysoké faktury.

Ať už se rozhodnete podnikat z jakýchkoliv důvodů, vždy je třeba si srovnat v hlavě vlastní motivaci a připravit důkladný podnikatelský plán. Pokud jej sestavíte opravdu kvalitně, lépe si uvědomíte možná budoucí úskalí a máte také podstatně vyšší šanci získat na rozjezd peníze od bank či investorů.

Rozsáhlou přílohu s radami, co dělat, aby vám peníze vydělávaly, čtěte zde.

11 bodů, co by měl obsahovat kvalitní podnikatelský plán:

  1. Titulní strana s představením společnosti
  2. Shrnutí
  3. Profesní a osobní údaje o vlastnících firmy
  4. Popis podniku
  5. Popis podnikatelské příležitosti
  6. Popis výrobku, služby
  7. Zajištění potřebných vstupů a dodavatelů
  8. Postavení firmy na trhu, konkurence a marketing
  9. Personální zdroje
  10. Finanční plán
  11. Rizika projektu
Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články