Mall.cz musel stornovat stovky objednávek
Technické problémy mamutího eshopu
Internetový obchod Mall.cz musel kvůli technickým problémům během stěhování distribučního centra stornovat zákazníkům stovky objednávek zboží. Problém se týká jednotek procent z celkového množství objednávek. Doručení zásilek části zákazníků se také zpozdilo. ČTK to řekla mluvčí e-shopu Michala Gregorová.
Potíže nastaly z několika příčin. „Kvůli již zmíněným technickým problémům a samozřejmě také lidským chybám, které tak velké stěhování nevyhnutelně doprovázejí, ačkoliv jsme se snažili jim ze všech sil předejít,“ dodala mluvčí.
Aktuální zpoždění dodávek zboží zákazníkům je podle e-shopu maximálně jeden pracovní den. Mall.cz uvádí, že do konce týdne bude znovu doručovat ve standardních časech.
Přestěhování distribučního centra do Jirn u Prahy podle mluvčí obnášelo přemístit za plného provozu okolo 900.000 kusů zboží. „Tuto první fázi stěhování do nového distribučního centra v Jirnech již máme za sebou. Sklady jsou plné a zboží zákazníkům expedujeme kompletně z nových prostor,“ uvedla Gregorová.
Zákazníkům, jejichž objednávky firma zrušila, poskytla voucher na další nákup. „Teď zaměříme všechnu energii na to, aby přicházející Vánoce proběhly bez problému,“ uvedl výkonný ředitel obchodu Vít Endler.
Druhý největší český e-shop Mall.cz a srovnávač cen Heureka.cz koupila investiční skupina Rockaway za víc než 200 milionů eur (5,4 miliardy Kč). Společnost transakci oznámila minulý týden. Obchod financují miliardáři Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Akvizici bude posuzovat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Tuzemské internetové obchody letos očekávají rekordní Vánoce. Z odhadu srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci vyplývá, že Češi v předvánoční nákupní sezóně utratí on-line až o 30 procent meziročně více. Loni dosáhly tržby na internetu v posledním čtvrtletí roku zhruba 22 miliard Kč.