Eben a Bělohlávek o vnitřnostech filharmonie
Veřejná zkouška orchestru
Co se opravdu děje na zkoušce České filharmonie? Co do hudby vkládá skladatel, co hráči a co dirigent? Je partitura dogma, nebo si lze skladby nějak přizpůsobit? A jak se dá přivést orchestr k tomu, aby hrál, co dirigentovi na očích vidí? Koho takové otázky zajímají, bude mít jedinečnou možnost na ně nalézt odpověď na veřejné zkoušce orchestru pod vedením světoznámého dirigenta Jiřího Bělohlávka.
Česká filharmonie pod vedením Jiřího Bělohlávka připravila pro zájemce nekonvenční program s názvem „Zkouška orchestru“. Od 5. do 7. května se budou moci milovníci hudby dozvědět v prostorách pražského Rudolfina o klasické hudbě něco nového.
V diskuzi s Markem Ebenem, který bude večer moderovat, rozebere dirigent České filharmonie skladbu od Sergeje Prokofjeva Lásku ke třem pomerančům (3 části ze svity), předehru opery Z mrtvého domu od Leoše Janáčka a Vox clamantis od Petra Ebena. A to vše v pódiové režii Alice Nellis.
A v jaké atmosféře se taková veřejná zkouška ponese, přibližuje video Marka Ebena z loňského ročníku. Diváci mohou podle něj zažít, jaké panují na zkoušce emoce nebo jakým způsobem může orchestr a dirigent se skladbou pracovat.
Projekt připravuje do vysílání i Česká televize a kanál ČT art.
Více informací naleznou zájemci na stránkách České filharmonie ZDE.