Pohádkový majetek: Beckhamovi jsou bohatší než britská královna
O tom, že David a Victoria Beckhamovi nikdy neměli hluboko do kapsy, není třeba pochybovat. Skutečné bohatství této slavné britské rodiny však nejednomu vyrazí dech. S majetkem odhadovaným na 470 milionů liber (přes 17 miliard Kč) totiž hravě strčí do kapsy i britskou královnu Alžbětu II., píše britský list The Telegraph.
Zjistili to ekonomové z Londýnské školy marketingu, kteří analyzovali majetek jednotlivých značek vlastněných Beckhamovými i jejich marketingovou sílu. Podle jejich výzkumu vlastní rodina na 470 milionů liber s tím, že hodnota jejich majetku vzroste každým rokem o dalších třicet až čtyřicet milionů (od jedné do 1,5 miliardy Kč).
Tím značně převyšují i majetek britské královny Alžběty II., jejíž bohatství odhaduje žebříček Sunday Times na 340 milionů liber (12,5 miliardy Kč).
Čtěte také: Pronásledovaný. Malý princ George terčem číslo jedna
Hlavní moc rodiny leží ve třech různých značkách: Footworks zahrnující příjmy z fotbalového byznysu Davida Beckhama, Beckham Venture, který zastřešuje módní značku jeho ženy Victorie a „Značku Beckham“. Spolu s dalšími příjmy rodiny jim tyto firmy zajišťují právě tuto miliardovou sumu.
Victoriin módní byznys přitom úspěšně roste každým rokem, loni si dokonce vysloužila ocenění „nejlepší britské podnikatelky“ a marketingoví poradci se rozplývají nad její „jemně vyladěnou obchodní prozíravostí“. Podle průzkumu londýnského institutu si nevede špatně po ukončení profesionální fotbalové kariéry ani její muž David. V době své profesionální sportovní dráhy si ročně přišel maximálně na třicet milionů liber, zato loni inkasoval přibližně padesát milionů, převážně díky kampani na whisky pro obchodní gigant Diageo.
Čtěte také: Co nevíte o Alžbětě II., nejdéle vládnoucí panovnici
A nejsou to pouze rodiče, do mnohamilionového byznysu Beckhamových přispívají i jejich děti. Například nejstarší syn Brooklyn zachytil pozornost médií, když se objevil v posledním vydání módního časopisu pro mládež Miss Vogue. Díky čtyřem milionům followerů na Instagramu jeho marketingový potenciál podle odborníků strmě stoupá.
V pozadí nezůstává ani jeho mladší bratr Romeo, který loni zazářil v předvánoční kampani módní značky Burberry v jejich ikonickém trenčkotu. Společnost oznámila, že jim potomek Beckhamových pomohl zvýšit tržby o patnáct procent.