Další problém s tramvajovými kolejemi. V Praze jsou odkloněny tramvaje
Tramvajová doprava
Ve středu odpoledne došlo v Praze v úseku mezi Újezdem a Malostranskou k lomu kolejnice. Z tohoto důvodu byly odkloněny tramvajové linky v uvedeném směru tramvajové linky 12, 15, 20, 22 a 23 po pravém břehu Vltavy. Jenže zde stály několik minut v kolonách z důvodu dopravní nehody.
Ve středu v půl čtvrté odpoledne, tedy v době dopravní špičky, došlo k lomu kolejnice na frekventované tramvajové trati z Újezdu směrem na Malou Stranu. Tramvaje tedy nabíraly vysoká zpoždění a byly odkloněny na druhou stranu řeky Vltavy. Tam se ale stala dopravní nehoda, tramvaje tedy stály v dlouhých kolonách za sebou a nemohly jet dál.
Po několika minutách byl provoz obnoven alespoň po odklonové trase. Na původní trasu se však mají vrátit až ve večerních hodinách.
V minulých dnech a týdnech se přitom pracovníci pražského dopravního podniku potýkali s několika problémy způsobenými v tramvajové dopravě, když došlo v důsledku vedra k vyboulení kolejnic. Vedle Zenklovy ulice, kde se kolejnice vyboulila v úterý a také týden předtím, by se totéž mohlo stát například ve Vinohradské ulici nebo v Seifertově na Žižkově.
Jsou to hlavně místa, kde je trať postavena z takzvaných BKV panelů, které mají v konstrukci pryže bránící pohybu kolejnic při změnách teplot. Ve starších tratích tohoto typu už to pryže nedokážou a není ani možné je vyměnit. „Platí pravidlo, že vetchá trať z BKV panelů se spíše zkroutí, než moderní trať v trávě,“ uvedl už dřív dopravní podnik.
Novou funkci plní v suchých dnech mazací tramvaj, která po celý rok promazává koleje. V létě navíc z cisterny na své zadní plošině kropí zatravněné úseky trati, které nemají automatické zavlažování.