Dění kolem fotbalu se sponzorům nelíbí. Váhají, zda pokračovat

FOTBAL A PENÍZE

Dění kolem fotbalu se sponzorům nelíbí. Váhají, zda pokračovat 1
Domov
Sdílet:

Dva klíčoví sponzoři české fotbalové reprezentace, T-Mobile a Plzeňský Prazdroj, ještě stále nepodepsali s Fotbalovou asociací České republiky (FAČR) nové sponzorské smlouvy. Obě firmy mají dlouhodobý problém s korupčními kauzami, které se kolem českého fotbalu opakovaně objevují. Jak serveru ECHO24.cz potvrdil T-Mobile, důraz na změnu podobné atmosféry kolem reprezentace je jedním z hlavních požadavků v jednání o nové smlouvě.

První velká rána přišla pro český fotbal začátkem minulého roku. Tehdy své rozhodnutí neobnovit smlouvu s FAČR oznámila Česká spořitelna. A asociace tak rázem přišla o desítky milionů. Poté, co si navíc loni v červnu do svého vedení zvolila kontroverzní funkcionáře Miroslava Peltu a Romana Berbera, začali svou podporu zvažovat i další sponzoři.

Hraje se o 180 milionů

„Diskuze o personálním obsazení hlavních postů nepřispívají pověsti fotbalu. Vývoj nás vede k úvahám o perspektivě naší budoucí spolupráce,“ komentoval to tehdy T-Mobile.

A dnes je jasné, že ani po příchodu trenéra Pavla Vrby není firma s obrázkem českého fotbalu příliš spokojená. Negativní zprávy se totiž objevují i nadále. „Atmosféru kolem reprezentace včetně negativních článků samozřejmě velmi intenzivně sledujeme a nutno konstatovat, že to bohužel naší značce nepomáhá,“ připouští Patricie Šedivá z tiskového odboru společnosti. „Důraz na změny v tomto ohledu je jedním z našich požadavků směrem k FAČR,“ dodává s tím, že jednání nadále probíhají. Aktuální smlouva mezi T-Mobile a FAČR je platná do konce srpna.

Úplně hladce nejdou ani jednání mezi asociací a Plzeňským Prazdrojem. Tomu končí smlouva ještě dřív, už v červnu. A dohadování případného prodloužení trvá již měsíce. Manažer značky Vladimír Jurina nechce postoje Plzeňského Prazdroje vzhledem k probíhajícímu jednání nijak komentovat. Na přímou otázku ale nijak nekorigoval svůj necelý rok starý výrok, který potvrzoval i loni v září: „Nová smlouva ještě není dohodnuta a můžeme fotbalové fanoušky ujistit, že pokud nenalezneme s vedením fotbalového svazu dohodu a formu spolupráce, která bude přispívat k posílení pozitivního obrazu české vrcholové kopané, budeme hledat jiné formy, jak přinášet fandům fotbalu a našich značek radost a napětí při fér vedených zápasech, o jejichž výsledcích se rozhoduje pouze na hřišti.“

Fotbalová asociace hraje o hodně. Ročně hospodaří asi s 1,2 miliardami korun, z toho od sponzorů přiteče 180 milionů, přičemž T-Mobile s Prazdrojem patří mezi největší sponzory. A jak těžké je velkého sponzora nahradit, se vedení asociace přesvědčilo na případu České spořitelny.

FAČR: S příchodem Vrby se náš obraz zlepšil

Vedení českého fotbalu samozřejmě doufá, že se dohoda se sponzory nakonec podaří. Pomoci by k tomu měl i současný kouč reprezentace Pavel Vrba, i když problémy provázející fotbal ani tak úplně nezmizí.

„Myslím, že s příchodem člověka formátu pana Vrby se výrazně zlepšil obraz českého fotbalu a jeho vnímání. Ale pořád budu tvrdit jednu věc: že velký svaz, který má desítky a desítky tisíc lidí, samozřejmě vždy bude mít nějaký problém. Tomu se neubráníte,“ říká bývalý poslanec ČSSD a člen výkonného výboru FAČR Josef Tancoš.

V prodloužení smluv věří také proto, že není závislé pouze na mediálním obrazu svazu. „Hlavně to samozřejmě záleží na reprezentaci. A já jsem přesvědčený, že v současné době bude reprezentace Českou republiku reprezentovat dobře a sponzoři budou mít důvod pro to, aby důvěřovali fotbalu jako takovému,“ předpovídá.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz