Na letiště tunelem. Praha schválila zahloubení železnice
Železnice na letiště
Praha schválila hloubení železnice, která povede až do Středočeského Kladna. Mezi zastávkami Dejvice a Veleslavín tak bude zapotřebí tunel, který má usnadnit stavbu samotné železnice. Zastupitelé si od tratě slibují snížení automobilové a autobusové zátěže na Praze 6.
Podle tiskové zprávy Praha odsouhlasila návrh o zahloubení úseku železnice v části cesty. „Varianta tunelů je sice dražší, ale umožní začít stavět bez komplikací spojených s vlastnictvím nemovitostí, které leží blízko současné trati. Řešení těchto záležitostí by mohlo stavbu zdržet klidně i o deset let,“ řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení). Železnice na letiště tak nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
Pozitiva na celém projektu je podle Kolínské hledat ve snížení automobilů a autobusů na stejné trati na letiště. „Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště může zásadně přispět ke snížení automobilové a autobusové zátěže Prahy 6. Kromě rychlého a komfortního spojení totiž nabídne i přes tisíc nových míst na záchytných parkovištích po celé délce trasy,“ řekla Petra Kolínská. Aby bylo možné pokračovat v projektu, je nutné upravit Zásady územního rozvoje Prahy.
Cílem je vybudovat dvoukolejnou železniční trať na Letiště Václava Havla a spojit ho tak s centrem Prahy. Zároveň se bude modernizovat stávající jednokolejná trať mezi Prahou (Masarykovou nádraží) a Kladnem. Na Letiště Václava Havla povede nově vybudovaná odbočka ze stanice Praha-Ruzyně. Vznikne 6 nových zastávek. Na trase bude moci jezdit až 6 párů vlaků za hodinu. Cesta na letiště z centra se zkrátí na 27 minut a odpadne nutnost přestupovat. Tato varianta je ve srovnání s výstavbou metra výrazně levnější, navíc vlaky budou jezdit 24 hodin denně.