Twitter přišel o hvězdičku, nahradilo ji srdíčko. Lidé se bouří
Změny na Twitteru
Twitter přichází s proměnou designu jedné ze svých klíčových funkcí. Hvězdička, která doposud na sociální síti označovala oblíbené tweety, zmizela. Nahradilo ji srdíčko. Navíc se tlačítko i přejmenovalo – místo ‚Oblíbené‘ se teď jedná o lajk, tedy ‚To se mi líbí‘. Uživatelům sítě se ale změna nelíbí.
Cílem výměny hvězdičky za srdíčko je usnadnit uživatelům používání sociální sítě. Podle vedení Twitteru mohla být hvězdička zejména pro nové uživatele matoucí. Se srdíčky pracuje i třeba Instagram, lajky jsou zas příznačné pro Facebook nebo Pinterest. Twitter testoval srdíčka a lajky už v červnu a výsledky prý ukázaly vyšší angažovanost uživatelů.
„Srdcem toho můžete říct mnoho. Představujeme vám nový způsob, jak na Twiteru vyjádřit, jak se cítíte,“ představil novinky Twitter:
You can say a lot with a heart. Introducing a new way to show how you feel on Twitter: https://t.co/WKBEmORXNW pic.twitter.com/G4ZGe0rDTP
— Twitter (@twitter)
3. Listopad 2015
„Chceme, aby byl Twitter jednoduší a uživatelsky atraktivnější. Hvězdička může být matoucí, a to hlavně pro nově příchozí. Navíc věcí, které se líbí, může být mnoho, ale ne všechno z toho lze označit jako oblíbené,“ uvedl ke změně produktový manažer Twitteru Akarshan Kumar.
„Srdce je navíc univerzální symbol, který rezonuje v různých jazycích, kulturách i časových pásmech. Srdce je také výraznější, což umožňuje zprostředkovat širší škálu emocí a snadněji se spojit s lidmi. A podle našich předběžných testů si ho lidé oblíbili,“ dodal Kumar z Twitteru.
‚Twitter vykrádá Facebook‘
Stávající uživatelé ale změnu příliš neocenili. Podle kritiků Twitter ztratil svůj původní charakter a vykrádá Facebook, akorát s omezeným prostorem pro psaní. Příspěvky na Twiteru je totiž možné publikovat pouze v maximální délce 140 znaků. Proti srdíčkům a lajkům protestují na Twitteru pod hastagem #WeWantFavButtonBack nebo #HeartsVsStars.
„Je úsměvné, že Facebook pochopil, že tlačítko ‚fav‘ (‚Oblíbené‘, pozn. red.) je silné a pokusil se ho zkopírovat. Twitter zas vidí, že Facebook má lidí, tak ukradl tlačítko lajk,“ komentovala na Twitteru jedna z uživatelek.
Here‘s the new heart animation, frame by frame pic.twitter.com/CigVBVguUw
— Christopher Ingraham (@_cingraham)
3. Listopad 2015
Srdíčka? Pííííííčo! pic.twitter.com/x29SuCbFkF
— Josef Šlerka (@josefslerka)
3. Listopad 2015
*opens Twitter* „My god, it‘s full of hearts!“ pic.twitter.com/lNCOpzqv5G
— Mary Hamilton (@newsmary)
3. Listopad 2015
@josefslerka ⭐ zostane navždy v našich ❤
— Dušan Šimonovič (@madciapka)
3. Listopad 2015
„Konečně můžeme ukončit diskuzi o tom, jestli se tlačítko ‚oblíbené‘ (v org. Favourite, pozn. red.) speluje jako ‚fav‘ nebo ‚fave‘,“ napsala další uživatelka. Ne všichni ale pod daným hastagem změnu kritizují. „Wow, nikdy jsem neviděl tolik lidí být naštvaných, že musí používat univerzální symbol lásky a náklonnosti,“ odmítá kritiku jiný uživatel.
BREAKING: After changing a Star to a Heart, Twitter about to change company logo. #heartsontwitter #HeartsVsStars pic.twitter.com/1I68HSJw81
— Mike (@drnormal)
4. Listopad 2015
Twitter se přitom vždy vyznačoval tím, že se chtěl od jiných sociálních sítí odlišit. Dokládá to i demografická struktura jeho uživatelů. Třetina je věku 18 až 29 let. Většinou se jedná o vysokoškolsky vzdělané lidi, kteří působí na dobře placených pozicích. Podle výzkumu amerického institutu Pew Research z letošního ledna je více než polovina uživatelů Twitteru členem domácnosti, která vydělává přes sto tisíc korun měsíčně.
Ve Spojených státech Twitter používá 23 procent dospělých, kteří mají přístup k internetu, a toto číslo každý rok narůstá. Na Facebooku je oproti tomu 71 procent Američanů, pracovní síť LinkedIn a Pinterest využívá pak 28 procent lidí v USA, o dvě procenta méně má Instagram.
Twitter vznikl v roce 2006, sociální síť je primárně určená ke psaní mikroblogů, tzv. tweetů o maximální délce 140 znaků. Po celém světě má zhruba 320 milionů měsíčně aktivních uživatelů, z toho v Česku zhruba 80 tisíc.