Čeští motoristé se už dva roky mohou spolehnout na Linku pomoci řidičům
Čeští motoristé mají již druhým rokem k dispozici Linku pomoci řidičům 1224, která zajišťuje rychlou a spolehlivou pomoc smluvní asistenční společnosti jejich pojišťovny při nehodě nebo poruše vozidla. Denně ji využije téměř 300 řidičů.
V České republice se ročně stane přes čtvrt milionu nehod. Reprezentativní výzkum Linky pomoci řidičům 1224 na vzorku tisícovky řidičů ukázal, že dopravní nehoda znamená pro dvě třetiny dotázaných stres, který ovlivňuje jejich jednání. Mohou být v šoku, zmatení, bezradní, neschopní jakékoli reakce.
Pojišťovny se rozhodly nabídnout řidičům unikátní službu, která jim pomůže překonat kritickou situaci, kdy si nevědí rady s nepojízdným havarovaným či porouchaným autem. Zavedly pro ně jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Funguje na celém území České republiky pro všechny, bez ohledu na to, u jaké pojišťovny mají vůz pojištěn. Česká kancelář pojistitelů (ČKP) ji provozuje 12 měsíců v roce 24 hodin denně. Podle toho je možné si velmi snadno zapamatovat a vybavit telefonní číslo 1224.
„Linka pomoci řidičům 1224 byla spuštěna v listopadu 2014 Denně ji využije téměř 300 motoristů a zájem stále velmi intenzivně roste,“ uvádí Aleš Povr, tiskový mluvčí ČKP, a připomíná, že číslo 1224 najdou majitelé motorových vozidel i na nových zelených kartách a evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“. Linka 1224 slouží výhradně k přivolání odtahu či jiné asistenční pomoci s nepojízdným porouchaným či havarovaným autem. Motoristé by proto neměli tuto nouzovou linku pro řidiče zbytečně blokovat dotazy na vyřízení pojistné události nebo aktuální dopravní informace a využít ji opravdu teprve, až budou pomoc asistenční společnosti pojišťovny na silnici potřebovat.
Rychlost a profesionalita
Linka pomoci řidičům 1224 funguje tak, že řidič zavolá na 1224 a operátor ho ihned spojí se smluvní asistenční společností jeho pojišťovny. Kdyby si nemohl vybavit, kde má svůj vůz pojištěn, stačí nahlásit SPZ a operátor pojišťovnu vyhledá. Pak už si volající přímo domluví s operátorem, jakou asistenci potřebuje. Linka tak pomáhá zabránit následných dopravním nehodám. Řidič má totiž povinnost, co nejdříve odstranit překážku, která po nehodě, poruše brání v plynulosti provozu. Díky lince 1224 je odtahová služba po zavolání na místě v průměru do 30 minut a do dalších 20 minut je porouchané či havarované vozidlo odtaženo. Tím je vznik návazných nehod minimalizován.
Linka pomoci řidičům 1224 chrání motoristy i před tzv. lovci nehod, kteří zneužívají stresu řidičů a vnucují jim své služby, často nekvalitní, zbytečné a téměř vždy předražené, které pak pojišťovny nemohou proplatit. Naproti tomu profesionální zásah smluvní asistenční společnosti hradí pojišťovna v rozsahu sjednaném v rámci konkrétního povinného ručení nebo havarijního pojištění.