Těhotnej kuchař je králem českého Facebooku. V počtu sledujících předběhl dosavadní jedničku – Lidl
ČESKÝ FOOD INFLUENCER
Těhotnej kuchař, oblíbený český food influencer známý svými jednoduchými a humorně podanými recepty, se stal nejsledovanějším profilem na Facebooku v České republice. Předstihl tak dosavadního lídra, korporátní stránku obchodního řetězce Lidl ČR. Za tímto úspěchem stojí nejen popularita jeho tradičních receptů, ale především osobní a autentický přístup, který čím dál více oslovuje české uživatele sociálních sítí. Těhotnej kuchař, vlastním jménem Jaroslav Vajgl, svůj profil spustil 10. prosince 2020. Za pouhé čtyři a půl roku se mu podařilo vybudovat silnou komunitu a dosáhnout rekordního počtu sledujících.
Silný vliv na růst jeho popularity měla videa, která začal pravidelně natáčet od července 2021. Od té doby zveřejnil přes 450 receptů, které dohromady nasbíraly 160 milionů zhlédnutí a dosahují ročně až 250 milionů zobrazení.
Nejsledovanější video „Vepřové výpečky“ překonalo hranici 5 milionů zhlédnutí. ,,Dostat se v počtu sledujících na Facebooku před Lidl, tedy globální značku působící po celé Evropě, byl můj dlouhodobý cíl. Můj profil na Facebooku je z mých kanálů dlouhodobě nejsledovanější a vytvořila se kolem něj úplně skvělá komunita diváků. Teď ještě pokořit ten milión," říká k blížícímu se milníku Jaroslav Vajgl alias Těhotnej kuchař, který se stal jedním z nejsledovanějších gastronomických tvůrců v Česku i na dalších platformách.
Jeho vliv se neomezuje pouze na Facebook. Na TikToku ho sleduje přes 509 tisíc lidí, na Instagramu má půl milionu fanoušků. Výsledky potvrzují rostoucí trend, kdy autentický obsah jednotlivců začíná předbíhat profesionálně vedené korporátní účty.
Experti na influencer marketing potvrzují, že milion sledujících nemusí být konečná. Důležité je neustále pracovat se svým publikem a dávat mu autentický a srozumitelný obsah. „Dosažení pozice nejsledovanějšího profilu na českém Facebooku potvrzuje nejen jedinečnou popularitu Těhotnýho kuchaře, ale i obecný trend rostoucího významu kvalitního, autentického a pravidelně publikovaného video obsahu v českém digitálním prostředí. Tento milník představuje významný úspěch pro nezávislou tvorbu v online prostoru. Je to velmi pikantní i v tom, že počet sledujících Lidlu na Facebooku se skládá z uživatelů všech zemí, kde Lidl působí, což formát globálního Facebook profilu velkým značkám dovoluje, zatímco profil Těhotnýho kuchaře sledují Češi a Slováci.“ dodává Tomáš Urbánek, spolumajitel digitální agentury TK media, která s Těhotným kuchařem dlouhodobě spolupracuje.