Osm sebevědomých: Audi SQ7

TEST AUDI SQ7

Osm sebevědomých: Audi SQ7
Audi Q7 je v současné generaci na trhu už desátým rokem, prodělalo dva facelifty a díky svému nadčasovému pojetí nevypadá ani dnes zastarale. Foto: Echo24
5
Ekonomika
Jan Blažek
Sdílet:

Velkým SUV s objemnými benzinovými motory aktuálně moc celospolečenská pšenka nekvete, to ale neznamená, že by o ně nebyl vůbec žádný zájem. Je to samozřejmě kombinace určená specifické klientele, které poskytne mimořádný zážitek. Odpovídají tomu pořizovací cena i provozní náklady, službu ale takový vůz odvede vynikající. Audi Q7 je v současné generaci na trhu už desátým rokem, prodělalo dva facelifty a díky svému nadčasovému pojetí nevypadá ani dnes zastarale.

Jasně, trochu splývá s davem, ale právě to může být v případě vrcholné verze SQ7 i jeho velkou devízou, pokud majitel úplně netouží stavět ihned na odiv svůj dopravní prostředek.

Nenápadnost je v případě SQ7 samozřejmě poněkud relativní, ale je fakt, že na první pohled tohle mohutné pětimetrové SUV úplně neprozrazuje, jak dynamický potenciál skrývá. Pozornému oku sice neujdou čtyři koncovky výfuku, atraktivní červená barva chilli, efektní 22palcová kola a dalších pár elementů, ale jinak by člověk úplně netipnul, jaká „bestie“ před ním stojí.

Čtyřlitrový benzinový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 507 koní (373 kW) a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 770 Nm v širokém spektru otáček od dvou do čtyř tisíc. Auto s pohotovostní hmotností bezmála 2,3 tuny vystřelí na stovku za 4,1 sekundy a samozřejmě bez problémů dosáhne obligátních 250 km/h. Agregát sice umí odpojit polovinu válců, ale ani v Efficiency modu nepočítejte s tím, že byste dlouhodobě mohli jezdit pod 12 l / 100 km. V určitých situacích, při skutečně plynulé jízdě po okresce s příznivým profilem, se sice na palubním počítači může objevit i spotřeba pod deset litrů, ale stačí jedno delší stoupání a už se zase vracíme do „tradičních“ hodnot. Pokud si řidič bude více vychutnávat potenciál agregátu, bude jezdit kolem 15 l / 100 km, a když bude autu šlapat na krk ještě více, těžko se dá horní hranice spotřeby vůbec odhadnout. Tato vrcholná motorizace, kterou si mimochodem vloni u nás pořídilo zhruba 10 % všech kupců řady Q7, však není pro ty, kteří by kdovíjak detailně zajímalo, kolik litrů benzinu motor odčerpává z 85litrové nádrže. Jakkoli je samozřejmě osmiválec rozmar a statusová záležitost, je nesporný fakt, že Audi SQ7 je charakterním autem pro mimořádně pohodlné cestování. Komfort vzduchového podvozku je skvělý a ticho v interiéru přidává na pohodě a klidu. Při klidné jízdě si motor ve spolupráci s osmistupňovým automatem jen tak ševelí, ale při vytočení a přeřazování o sobě umí dát vědět a práskne i do výfuku. Snad jen pádla pod volantem pro manuální řazení by mohla být důstojnější – použitá plastová působí dost obyčejně.

V momentech, kdy se řidič nechá strhnout, teprve vynikne výjimečná vyváženost celého auta – není totiž žádnou přemotorovanou bestií, ale vozem, který poslouchá pokyny z volantu a dělá, co je v jeho silách, aby měl řidič pocit jako v závoďáku. Ono fakt není za volantem SQ7 tak složité zapomenout, jak rozměrné auto člověk ovládá. To, jaké úrovně agility u toho mastodonta konstruktéři dosáhli, aniž by jakkoli utrpěl jízdní komfort, je jen těžko pochopitelné. Zadní natáčecí náprava pomáhá jízdním vlastnostem v zatáčkách a při parkování se natáčí obráceně proti předním, takže je velké auto i překvapivě obratné.

Uvnitř je SQ7 samozřejmě dostatečně prostorné, jak vpředu, tak vzadu, a pro náklad zbývá 803 litrů. Pracoviště řidiče drží stále stejnou linii s digitálním štítem a dvojicí pod sebou umístěných displejů s možností haptické odezvy. Lze si nastavit i zkratky pro rychlý přístup a je skvělé, že takto lze rychle vypnout jinak otravný asistent hlídání rychlosti. To, že jsou sedadla pohodlná a přitom docela podrží i v zatáčkách, že jsou v SQ7 použity prvotřídní materiály, skvělé audio a vůbec se zde člověk cítí navýsost příjemně, je asi zbytečné dál adorovat. Inu, základní cenovka 2 817 900 Kč je znát. A to se cena testovaného vozu s příplatky ještě vyšplhala o více než milion vyš.

 

Plusy: dynamika a agilita, cestovní komfort, prostornost a praktičnost 

Minusy: spotřeba paliva, ceny příplatků, mírně zastaralý interiér 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Stala se Ukrajina kořistí velmocí? Byly jiné varianty pro mír?

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články