Ford Tourneo Custom Kombi: Stále tři možnosti pohonu

Ford Tourneo Custom Kombi: Stále tři možnosti pohonu
Nový Tourneo Custom je osobní verzí střední dodávky od Fordu, která je nabízena se vznětovým motorem, plug-in hybridem anebo jako čistě bateriová verze. Pro tento typ vozidla je nafta stále nepřekonaným pohonem. Foto: archiv
11
Auto
Sdílet:

Nový Tourneo Custom je osobní verzí střední dodávky od Fordu, která je nabízena se vznětovým motorem, plug-in hybridem anebo jako čistě bateriová verze. Pro tento typ vozidla je nafta stále nepřekonaným pohonem.

Ford vyrábí model Transit Custom v Evropě už od roku 2012. Jedná se o středně velkou dodávku primárně s pohonem předních kol, která plní roli menšího užitkového automobilu po boku většího Transitu. A stejně jako u dalších variant, i zde jsou prosklené verze, zvané Tourneo Custom. Vyzkoušeli jsme dobře vybavený kousek pro osm pasažérů, jenž stojí na delším rozvoru, označovaném L2.

Aktuální, druhá generace Transitu Custom byla představena v září 2022 a vyrábí se v turecké továrně Ford Otosan (stejně jako předchůdce). Zajímavostí je i fakt, že na stejné platformě nově vyjíždí také Volkswagen Transporter / Caravelle T7, který se vzdává koncernové platformy a využívá základ v podobě Fordu. Ostatně ve světě užitkových aut tohle není nic neobvyklého a u dodávek/pick-upů a menších primárně pracovních vozů se to děje dlouhodobě.

Co se týče karoserií a možností pohonu, druhá generace modelu Transit Custom je nabízena jako klasická panelová dodávka (bez bočních a zadních oken), a to jak se vznětovým motorem, tak jako plug-in hybrid (kombinace 2,5litrového zážehového motoru a elektromotoru), a dokonce i s čistě elektrickým pohonem. Stejnou nabídku pohonů logicky přebírá i osobní verze Tourneo Custom, přičemž největší objem prodejů patří tradičně vznětovému pohonu.

Ten pracuje se čtyřválcovým turbodieselem 2.0 EcoBlue ve dvou výkonnostních variantách – slabší nabízí výkon 150 koní a spojení s manuální převodovkou, silnější (což je případ testovaného vozidla) má 170 koní a osmistupňový automat. K dispozici je jak pohon čistě předních, tak i všech kol. Doplníme, že oba typy pohonu lze kombinovat jak s kratším rozvorem L1, tak delším L2.

Silnější vznětová verze je pro vůz stále nejlepším pohonem, pokud se nechcete zatěžovat nabíjením a chcete vůz využívat pro různé typy cest. Motor je zastudena sice trochu hlučnější, ale při jízdě neruší, dynamicky je dostatečný až do dálničních rychlostí a při běžném ježdění si řekne zhruba o 8 l / 100 km (kombinovaný provoz na dlouhou vzdálenost, zimní podmínky). Trochu slabším článkem je osmistupňový automat, který při rozjezdech a popojíždění občas trochu zmatkuje.

Co se týče vnitřního prostoru, dodávky se za posledních 15 let hodně posunuly. Až na typicky vzpřímenější a nepříliš pohodlný posez nabízí interiér všechny komfortní prvky, které potřebujete. Pravda je, že streamovanou hudbu si z hlediska kvality příliš neužijete, na dálnici je auto trochu aerodynamicky hlučnější, displej přístrojového štítu je velmi strohý, chybí mechanické ovladače topení/klimatizace a i zde je nutné vypínat otravné asistenty, ale jinak nemám co vytknout. Naopak pochvalu zaslouží dobře vymyšlené odkládací prostory, kterých je skutečně mnoho, a také vysoká variabilita osmimístného interiéru. Při dlouhé cestě oceňuji i slušná přední sedadla.

Co se týče zadních sedadel, nabízí Ford dobrou variabilitu – jsou posuvná, dá se s nimi nejrůzněji manipulovat, lze je sklápět nebo je dokonce vyjmout. U automobilu s délkou 5450 mm (verze L2) lze potom využít délku podlahy (za přední řadou sedadel, u podlahy) přes tři metry a jinak samozřejmě zavazadlový prostor podle aktuálních potřeb – záleží jen na tom, jak si sedadla posunete nebo kolik jich necháte v garáži.

Tourneo Custom nemá úplně jednoduchý ceník – má tři druhy pohonů, dvě délky rozvoru, a navíc čtyři různé výbavové stupně. Nejlevnější vznětová verze je aktuálně v akci za 913 000 Kč bez DPH, většina ostatních verzí stojí přes milion, a to průměrně kolem 1,2 milionu Kč bez DPH, přičemž tolik si Ford žádá i za elektrickou verzi. Plug-in hybrid je sice trochu levnější, ale v případě tohoto vozidla je jasnou volbou silnější turbodiesel – vybrat stačí jen rozvor, výbavu a případně čtyřkolku, pokud ji využijete.

 

Plusy: slušná spotřeba, vnitřní prostor, variabilita 

Minusy: lehce chaotická převodovka, akustický nekomfort v rychlostech 

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Trump vs. Ukrajina a Evropa v slzách. Šípová prodává ledvinu a Pekarová končí

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články