Modernizace páteřního modelu Toyota Corrola 2023

AUTOTEST TOYOTA COROLLA

Modernizace páteřního modelu Toyota Corrola 2023
Corolla je pojem – za její dlouhý život vzniklo přes 50 milionů kusů, a to ve 12 generacích. Ta aktuální prošla faceliftem, který se víc než na design zaměřil na techniku, výbavu, bezpečnost a větší efektivitu. Foto: Toyota
9
Auto
Sdílet:

Corolla je pojem – za její dlouhý život vzniklo přes 50 milionů kusů, a to ve 12 generacích. Ta aktuální prošla faceliftem, který se víc než na design zaměřil na techniku, výbavu, bezpečnost a větší efektivitu.

Nový model zvenku rozliší jen znalec, a to hlavně podle odlišné grafiky předních a zadních světlometů s LED denním svícením. Proměnu zažil i vnitřní prostor, a to zejména v oblasti barevného sladění, materiálů nebo digitalizace. Nově je od výbavy Comfort k dispozici digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palce s hezkou moderní grafikou a velkými možnostmi přizpůsobení.

Foto: Toyota

Uprostřed palubní desky trčí displej 10,5 palce, který vyniká jemnější grafikou a novými funkcemi. Celkově je vnitřní prostor tradičně uživatelsky velmi přívětivý, chválu zaslouží velmi dobrá sedadla (jen by se mohla dát umístit trochu níž). Vpředu je dost místa a všechny o vladače jsou po ruce. Vzadu je místa stále průměrně, ale nic hrozného.

Foto: Toyota

Co se týče zavazadlového prostoru, Corolla nabízí od 361 litrů (hatchback) po 596 litrů (kombi). Kombi vede i v oblasti celkové využitelnosti – se sklopenými opěradly nabízí až 1860 litrů, což jasně naznačuje, proč je v ČR tak oblíbená. Hned po kombi si většina zákazníků u nás volí tradiční karoserii sedan.

Většina asistenčních systémů došla proměny, vylepšení či celkového přepracování. Nechybí celá armáda pomocníků, která hlídá automobil prakticky ze všech stran. Systém držení v pruzích byl trochu vylepšen, ale stále je otravný, jako u většiny vozidel. Naopak dobrý je systém bezpečného vystupování nebo upozornění na zapomenuté věci na zadních sedadlech. Pochvalme i hlídání mrtvého úhlu nebo funkční pre-crash systémy. Vylepšena byla funkčnost tolika různých věcí, že ani nemáme prostor všechny popisovat.

Corolla se u nás prodá pouze jako benzinový hybrid. Nabízí dvě verze páté generace plně hybridního pohonu s autonomním dobíjením (ano, žádný kabel). Předem zmíníme, že celý systém byl výrazně vylepšen, a to ve všech oblastech. Výsledkem je vyšší výkon při nižší spotřebě a menším namáhání celku. S motory souvisejí i nové, výkonnější lithium-iontové baterie s vyšším výkonem. Základní verze 1,8 litru nabízí celkový výkon 140 k (a celkem 185 Nm točivého momentu) a silnější 2,0 litru skvělých 196 k a 206 Nm. Slabší verze zrychlí na stovku za 9,1 s, silnější za 7,4 s. Maximální rychlost je v obou případech omezena na dostatečných 180 km/h.

Rozdíl v pohonech je markantní, ale silnější verze jede výrazně lépe a je pro Corollu vhodnější (zejména pro sportovně střiženou výbavu GR Sports, inspirovanou závodní divizí Gazzoo Racing). Ačkoli 1,8 litru stačí, dvoulitr je výrazně pružnější a živější, což přispívá k pocitu bezpečí při nutnosti prudkého zrychlení, například pro bezpečné zrychlení.

Celkově je to vůz velmi příjemný a komfortní, což byl mimochodem i před faceliftem. Novinka spíš zaujme celkovou doladěností a v duchu koncepce kaizen, tedy neustálého vylepšování, představuje další krok na cestě k ideálnímu automobilu třídy C, kam patří (nižší střední třída, například VW Golf nebo Opel Astra a podobně).

Automobily v posledních měsících výrazně zdražily, ani Corolla už není auto do půl milionu Kč. Základní hatchback ve výbavě Active stojí od 667 900 Kč, slušně vybavený dvoulitr přijde téměř na 900 000 Kč bez příplatkových prvků (těch je naštěstí minimum). Oblíbené kombi začíná na částce 697 900 Kč, vrcholná verze Executive stojí 999 900 Kč. Ideální verze v podobě dvoulitrového kombi ve výbavě GR Sport vyjde na 947 900 Kč.

Corolla navazuje na úspěch svých předchůdců – upřímně řečeno, Toyota to dělá velmi dobře. Pohon je skutečně nerušivý a funguje hladce. Člověk má stále dostatečnou míru spojení s vozidlem, řízením i pohonem (nevadí ani bezstupňová převodovka), přitom může komfortně jezdit cca za 5 litrů na 100 km, a to bez nutnosti prát se s tlustým kabelem. Corolla potvrzuje své čestné místo nejprodávanějšího auta své třídy a není důvod, aby se to měnilo.

Plusy:
Komfort, pohon, výkon, interiér.

Minusy:
Systém držení v pruzích, starobylá couvací kamera.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy