Seznam po srážce s Voráčkem přejmenoval blogerskou stránku. Pak se „nakolejí“ zpět doprava

ZMĚNY NA SEZNAMU

Seznam po srážce s Voráčkem přejmenoval blogerskou stránku. Pak se „nakolejí“ zpět doprava
Seznam.cz změnil název blogovací platformy Seznam Médium. Brzy by mohly přijít také změny v obsahu zpravodajského serveru Seznam Zprávy. Foto: Shutterstock
1
Domov
Sdílet:

Internetová společnost Seznam.cz prochází velkými změnami. Tento týden se po nedorozumění s hokejistou a televizním komentátorem Jakubem Voráčkem rozhodla náhle změnit jméno platformy pro blogery Seznam Médium – stránka nově nese zkrácený název Médium. Lidé si totiž články a názory blogerů často pletli s obsahem zpravodajského serveru Seznam Zprávy, podobně jako naposledy Voráček. A další změny zřejmě přijdou vzápětí, jak naznačil zakladatel a majitel společnosti Ivo Lukačovič.

Za změnou názvu blogovací platformy Seznam Médium stojí tweet někdejšího hokejisty a dnes hokejového experta a sportovního komentátora Jakuba Voráčka, který reagoval na kritický článek blogera vystupujícího pod jménem Petr Šoustal. Jeho článek vyšel nedlouho před nedělním finálovým zápasem českých hokejistů proti Švýcarsku a měl titulek „Češi s Pastrňákem bez formy a pěti obránci na Švýcary stačit nebudou“.

Článek byl kritický zejména k reprezentačnímu útočníkovi Davidu Pastrňákovi, jenž nakonec o několik hodin později „vystřelil“ svou brankou české reprezentaci zlato na hokejovém šampionátu. Autor článku (Šoustal) třeba napsal: „Probudit se musí hlavně David Pastrňák, který zřejmě zapomněl, jak se střílí góly. Jeho forma je tak špatná, že by měl trenér zvážit raději nasazení Daniela Voženílka.“

Voráček, dnes hokejový expert České televize, si počkal a po euforickém finále v neděli večer na článek na síti X reagoval. „Pane Šoustal Seznam Zprávy jděte do prdele a posílám pozdrav!!“ napsal Voráček a připojil zmiňovaný pozdrav, tedy fotku zlaté medaile pro mistry šampionátu. Nejednalo se však o redakčně zpracovaný obsah, ale pouze názorový příspěvek jednoho autora na blogu. Voráček se za chybu po několika hodinách omluvil.

„Včera jsem bohužel ve svém tweetu udělal chybu. Seznam Zprávy jako zpravodajský web nemají s názorem pana Šoustala nic společného. Jeho názor byl zveřejněný na blogu Seznam Médium,“ doplnil Voráček.

Jak se ukázalo, Voráček nebyl sám. Na vizuální podobnost zpravodajské a názorové platformy si stěžovali pod příspěvkem i další lidé, jejichž volání po „výraznějším odlišení“ tento týden vedení Seznamu vyslyšelo. „Často se nám stává, stávalo a myslíme, že se to bude dít i nadále, že naši uživatelé nerozlišují mezi články našich/partnerských redakcí a příspěvky uživatelů publikovaných na službě Médium,“ uvedla na dotazy Lupy mluvčí Seznam.cz Aneta Kapuciánová a dodala, že ačkoli není platforma nijak spojena s žádnou redakcí, „její přítomnost na domovské stránce ve formě boxíku a název nesoucí slovo Seznam evidentně zvyšuje zmatení uživatelů“.

„Pan Voráček se za svůj omyl sice omluvil, ale reakce našich uživatelů mluvily jasně. I proto došlo ke změně názvu a vypuštění slova Seznam,“ uvedla mluvčí. U každého článku na blogu se od začátku týdne objevilo nově upozornění, že „Médium.cz je blogovací platforma, tedy veřejně dostupná služba, na které mohou naši uživatelé svobodně vyjadřovat a publikovat své názory“.

Seznam chystá obsahové změny

A další změny budou zřejmě následovat, alespoň podle toho, co nedávno naznačil zakladatel a majitel českého internetového gigantu Ivo Lukačovič, respektive člen představenstva firmy Matěj Hušek, který se zabývá mimo jiné obsahovou stránkou zpravodajského serveru Seznam Zprávy.

„Matěj Hušek dal před několika dny rozsáhlý rozhovor o Seznam.cz na podcast První Liga,“ napsal Lukačovič na X s tím, že doporučuje jeho poslech. Lukačovič dříve několikrát veřejně deklaroval, že do obsahu zpravodajského serveru nemluví, ani ho nekomentuje. Tentokrát udělal výjimku.

„Probrali toho strašně moc a doporučuji k poslechu. Padlo tam mimo jiné i to, že od svého založení v roce 2019 Seznam Zprávy oddriftovaly ze svého pravicového zaměření jinam. Představenstvo se tím bude zabývat a podle jeho slov se to budou snažit „nakolejit“. Tak držím palce,“ dodal zakladatel a majitel Seznamu.

Lukačovič založil společnost jako první katalogový server a vyhledávač u nás v roce 1996. Firma provozuje od podzimu roku 2016 vlastní zpravodajský web s názvem Seznam Zprávy a také Televizi Seznam.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články