BMW M2: Drtivé zrychlení v jakékoli situaci je návykové a místy až děsivé

AUTO

BMW M2: Drtivé zrychlení v jakékoli situaci je návykové a místy až děsivé
Druhá generace BMW M2 stojí na nové platformě CLAR LK Foto: BMW
9
Auto
Sdílet:

Po vyzkoušení modelu M240i xDrive přichází to nejlepší, co současné BMW řady 2 nabízí: tedy nový model M2, který se objevuje ve druhé AUTOgeneraci. Má pohon zadních kol, řadový šestiválec S58 a může mít i manuální převodovku. Je to poslední mohykán klasického zážitku?

Druhá generace BMW M2 stojí na nové platformě CLAR LK, stejně jako zmíněná a velmi příjemná M240i xDrive. Vyrábí se výhradně v Mexiku. Nová M2 je ale o mnoho odlišnější, mnohem ryzejší a drsnější. Má délku 4580 mm (nárůst proti předchůdci o 100 mm) a šířku 1887 mm (o 33 mm víc). I rozvor povyrostl o 53 mm na 2747 mm. Už na první pohled vyvolává design od Joseho Casase emoce – ať už jakýmkoli směrem, novinku si prostě nespletete.

Drtivé zrychlení v jakékoli situaci je návykové a místy až děsivéNaživo jsou tvary mnohem víc vypovídající než na fotografiích. Extravagantní design dokreslený velkými koly (vpředu 19palcová, vzadu 20palcová), masivními nádechy vzduchu vpředu a difuzorem se čtyřmi koncovkami výfuku vzadu má rozhodně schopnost přitáhnout pozornost.

V interiéru člověka zaujme několik věcí – zaprvé jsou to hezká, M sportovní sedadla. Karbonové skořepiny nejsou zdaleka tak příjemné a praktické, ušetřete za ně statisíce. Další věcí je volant s tlustým věncem, tradičním tvarem a příslibem zábavy díky tlačítkům rychlé volby nastavení vozidla, známých jako M1 a M2. Testovaný kousek je vybaven osmistupňovým automatem ZF. Purista by jistě vybral raději šestistupňový manuál, ale doba se posunula a mnoho lidí už možná ani správně řadit neumí, nebo se prostě jen chce při jízdě soustředit na další úkony.

Vedle voliče převodovky startujeme motor. Ožije velmi rychle, stejně jako digitální kokpit, tvořený ohromným displejem. Ten má hezkou grafiku, ale tradičnější budíky nejsou ani jako možnost volby (všechny nové „dvojky“ už mají tzv. BMW Live Cockpit Plus, tedy prohnutý displej přes půl palubní desky).

I když máme skvělé zimní pneu Michelin, brutální síla motoru a neposednost krátkého kupé zajistí, že řidič bude svou pozornost směřovat výhradně na řízení. Základem je zmíněný třílitrový řadový šestiválec S58 vybavený dvěma turbodmychadly. Dosahuje výkonu 460 koní (což je o 90 víc ve srovnání s předchozí generací) a generuje 550 Nm točivého momentu. Zrychlení na sto kilometrů za hodinu zabere 4,1 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h (s paketem na 285 km/h). Motor je doslova zběsilý – zejména cca od 4000 otáček, kdy se naplno nadechuje. M2 je extrémně rychlé auto, vlastně možná až moc. Drtivé zrychlení v jakékoli situaci je návykové a místy až děsivé.

Zbytek auta drží krok – podvozek i přes použití pneu s nízkým profilem umí být komfortní (v klidném režimu), brzdy mají skvělou účinnost i odezvu (tu zas pro změnu v režimu Sport). Slabší článek bude pro leckoho pocit z řízení, který je trochu odtažitý. Svou roli na tom jistě má hmotnost – novinka totiž váží 1800 kg, což je o 300 kg více než v minulé generaci! A to už je velmi znát. Takže kromě čitelné a hravé přetáčivosti můžete občas narazit na nepříjemnou nedotáčivost.

Jenže BMW umí s hmotností pracovat tak skvěle, že většina řidičů to zřejmě nepocítí. M2 rozhodně není neohrabaná, ale v každé situaci skutečně rychlá, dravá a neskutečně tuhá a pevná. Nehrozí náklony karoserie nebo pocit, že by se karoserie jakkoli kroutila. Divize M opět předvedla, co i přes neustálá omezení a nutnost implementace dalších a dalších bezpečnostních prvků umí. Moderní doba má i temnější stránky – před každou jízdou musíte vypínat omezení na překročení rychlosti a také systém držení v pruzích. Tyto rušivé prvky bohužel čirou radost z jízdy skvělým autem trochu špiní.

BMW M2 stojí 1 877 746 Kč. Příplatků je třeba minimum, do dvou milionů je novinka v garáži. Ten, komu by nestačilo už tak velmi ultimativní auto (které ale umí v režimu Comfort jezdit naprosto civilizovaně), se může těšit na verzi CS. Objeví se zanedlouho.

Plusy:

Motor, jízdní vlastnosti, příjemný zvukový projev.

Minusy:

AUTOBezpečnostní asistenty, cit v řízení, hmotnost.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

×

Podobné články