Pirátka, která nepoznala rozkopanou magistrálu. „Politici za kolony nemohou, zvyšme poplatky za velká auta“

DOPRAVA V PRAZE

Pirátka, která nepoznala rozkopanou magistrálu. „Politici za kolony nemohou, zvyšme poplatky za velká auta“
Pražská zastupitelka, členka výboru pro dopravu a územní rozvoj a projektová manažerka pro dopravu Gabriela Lněničková (Piráti). Foto: Tiskové oddělení České pirátské strany
1
Domov
Sdílet:

Kdo je to Gabriela Lněničková? Její jméno ještě nedávno takřka nikomu nic neříkalo, ale nyní rozdmýchává vášně pražských řidičů. Pražská zastupitelka za Piráty je členkou výboru pro dopravu a územní rozvoj, projektovou manažerkou v oblasti dopravy a členkou dozorčí rady Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) a Technické správy komunikací (TSK). Přitom právě ona nepoznala rozkopanou část pražské magistrály nad Národním muzeem, propaguje vyšší poplatky pro velká auta a tvrdí, že za kolony nemohou politici.

Právě Lněničková se spolu s dosluhujícím náměstkem pro dopravu Zdeňkem Hřibem a jeho nástupcem Jaromírem Beránkem (oba Piráti) stará o strategické dopravní projekty v metropoli. Nutno dodat, že členkou výboru pro dopravu a územní rozvoj se stala pouze rok předtím, než byla jmenována předsedkyní komise Rady hl. města Prahy pro pěší a bezbariérovost. Od listopadu 2018 je zastupitelkou městské části Praha-Suchdol, uvádí Česká pirátská strana.

S tím nejspíš souvisí i její zapojení do záchrany přírodního parku Drahaň-Troja. Tudy má totiž vést severozápadní část Pražského okruhu (D0), jenž podle některých organizací nenávratně poškodí část parku a další jedinečné přírodní památky na severu města. To si uvědomuje i Lněničková a proto sdílela petici s tím, že nesouhlasí s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požaduje posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.

V příspěvku na sociálních sítích připomněla i slova ředitele Krkonošského národního parku (KRNAP) Robina Böhnische: „Tendence zbožšťovat nejrůznější infrastrukturní stavby a naproti tomu zlehčovat varování odborníků a snahy ochránců přírody bránit nadčasové hodnoty třeba v podobě naprosto výjimečné krajiny, je symptomem nemocné doby a společnosti.“

„Nenadávám na politiky i když stojím v zácpách jinde“

Naposledy ale na sebe upozornila tím, že nepoznala Legerovu ulici těsně nad Národním muzeem. Přitom se jedná o jednu z nejkomplikovanějších dopravních staveb v Praze. Změna je součástí velké dopravní přestavby prostoru mezi Legerovou, Vinohradskou a Václavským náměstím. Kvůli pracím na přeložce silnice a likvidaci podzemních prostor je automobilový provoz od července převeden do tramvajového pásu. Tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem nejezdí a výluka potrvá až do dokončení stavby v roce 2027.

Jeden z uživatelů sítě X poukázal na rozkopanou magistrálu. Lněničková na tento tweet, který již není dostupný, reagovala se slovy o jaké místo se jedná? „Neznám každou ulici v Praze, respektive nevím, jak to všude vypadá. Podle Google Maps jsem zjistila, že je to v Legerově. Na tato místa se běžně nedostanu, tak jsem to hned nepoznala,“ uvedla Lněničková. Svou odpověď následně i smazala, píší Hospodářské noviny.

Není to její jediný zarážející názor na dopravu v Praze. „Po Praze jezdím autem výjimečně. V pátek odpoledne jsme jeli směr Brno a uvízli jsme na více než 30 minut v zácpě. Nemám potřebu nikomu za to nadávat. Byla to naše volba. Benzín je tak levný ve srovnání s jízdenkami na vlak pro 5 lidí, že se to vyplatilo,“ uvedla projektová manažerka pro pražskou dopravu.

Takto reagovala na komentář zakladatele neziskovky Hlídač státu a bývalého místopředsedy Pirátů Michala Bláhy. Ten uvedl, že „výkřiky jak XY (ideálně neoblíbený politik) může za kolony v Praze/Brně/kdekoliv jsou primitivní jako jejich tvůrci.“ „Za kolony mohou řidiči v autech. Když by jich tam byla polovina, nebyly by,“ napsal Michal Bláha na sociálních sítích.

„Když se staví nebo opravuje to, co řidiči používáním sami rozbili, fakt za to nemůže ten, kdo opravu zadal. Při více než stoprocentním vytížení infrastruktury stačí jedno omezení, které má dopad do čtvrtinu města. Natož potřeba desítek oprav a investic v rámci většího města. Je nutné stále opakovat, že řidiči jsou součástí problému kolon, a to součástí podstatnou a zásadní,“ uvedl Michal Bláha s tím, že „křičet na Hřiba, že zacpal Prahu je stejné jako nadávat, že Martin Kupka je neschopný, když už týden stojí okruh kolem Prahy.“

To v podstatě zopakovala i Gabriela Lněničková. „Nenadávám na politiky, ani když stojím v zácpách jinde. Nejhorší zácpy v životě jsem zažila na dálnici v Chorvatsku. Ale nevyčítala jsem chorvatské vládě, že nepostavila širší dálnice k moři nebo že měli mýtné brány, kde se tvořily kolony při placení…“ uvedla.

SOUVISEJÍCÍ: Nový pražský radní pro dopravu navazuje na Hřiba. Okružní metro je v nedohlednu, nahradí ho tramvaje

Kromě toho vyzdvihla i slova členky horní komory britského parlamentu Jenny Jonesové: „Podporuji vyšší zdanění velkých aut. Nejsou vhodná do města. Jsou nebezpečná pro ostatní účastníky silničního provozu, škodí životnímu prostředí a zabírají příliš mnoho místa na ulicích.“ Lněničková doplnila, že „velikost vozidla je také jedním z důležitých faktorů bezpečnosti, nemluvě o tom, že v případě záboru veřejného prostoru je to jednoznačné.“

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články