Sedm milionů dolarů za reklamní slot. Super Bowlu dominovala Taylor Swift, Schwarzenegger i Elon Musk

SUPER BOWL 2024

Sedm milionů dolarů za reklamní slot. Super Bowlu dominovala Taylor Swift, Schwarzenegger i Elon Musk
O hudební show na Super Bowlu 2024 se postaral americký zpěvák Usher, zpěvačka Alicia Keys nebo raper Lil Jon. Foto: Shutterstock
2
Svět
Sdílet:

První místo v lize amerického fotbalu NFL obhájil tým Kansas City Chiefs, který zvítězil v Super Bowlu nad San Franciscem 25:22. Kansas vyhrál potřetí za posledních 5 let a počtvrté v historii. Vítězství kansaského týmu přijela oslavit také osobnost roku podle časopisu Time a populární zpěvačka Taylor Swiftová, která je přítelkyní kansaské hvězdy Travise Kelce. Během hodinové přestávky, která je jedním z vrcholů sportovního klání, se představily reklamy s Beyoncé, Arnoldem Schwarzeneggerem, Benem Affleckem nebo Jennifer Anistonovou. O hudební představení se postaral americký zpěvák Usher, zpěvačka Alicia Keys nebo raper Lil Jon.

K výhře Kansas City Chiefs výrazně pomohl rozehrávač Patrick Mahomes, který má už třetí titul a potřetí byl zvolen nejlepším hráčem finále. "Máme už druhý titul za sebou a teď nás čeká útok na třetí titul," prohlásil Kelce v objetí s Taylor Swiftovou, která na Super Bowl přiletěla soukromým tryskáčem přímo z koncertu v japonském Tokiu.

Americký zpěvák Usher představil během poločasové show finále ligy amerického fotbalu NFL své největší hity i řadu slavných hostů. Během čtvrthodinového vystoupení na Super Bowlu se vedle něj na pódiu objevily mimo jiné zpěvačky Alicia Keys a H.E.R. či rappeři Ludacris a Lil Jon. Součástí podívané byly také desítky tanečníků a dechová kapela, uvedla agentura DPA.

Sám Usher se během vystoupení několikrát převlékl, nakonec si ale zcela sundal tričko a tančil na pódiu, které chvílemi připomínalo hodiny a chvílemi oheň. V jeden moment se dokonce objevil na kolečkových bruslích, za což ho zhruba 60 000 diváků na stadionu odměnilo potleskem.

Usher v přestávkové show, která je považována za jednu z nejprestižnějších akcí v hudebním světě, vystoupil už v roce 2011 se skupinou Black Eyed Peas. R&B hudebník se celosvětově proslavil hity jako Nice & Slow, You Make Me Wanna, U Got It Bad či Yeah!.

Ještě před začátkem zápasu na stadionu v Las Vegas zazpívala country zpěvačka Reba McEntireová americkou hymnu a zpěvák Post Malone píseň America The Beautiful. V publiku byly k vidění také další hudební hvězdy jako Queen Latifah, Beyoncé, Lady Gaga, Jay-Z, Justin Bieber či herci Leonardo DiCaprio a Jeff Goldblum. Zahlédnout bylo možné také miliardáře Elona Muska.

Super Bowl se hraje od roku 1967 a kromě toho, že se jedná o svátek amerického fotbalu, tak na sebe poutá pozornost svojí hodinovou přestávku. Během tohoto času se totiž pouští reklamy, filmové trailery a hudební show, které sledují miliony lidí po celém světě.

Cena půlminutového reklamního spotu na letošním finále činila druhý rok za sebou rekordních sedm milionů dolarů (více než 163 milionů korun). Super Bowl je největší reklamní scénou, kde se firmy přetahují o omezený počet spotů, aby se jejich produkty dostaly do povědomí milionů spotřebitelů.

Hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda uvedl, že letošní ceny dorovnaly loňský historický rekord. "Druhý rok v řadě činila sedm milionů dolarů. To odpovídá více než 163 milionům korun. Předloni vyšel ten samý reklamní prostor ještě jen na 6,5 milionu dolarů. To značí jeho zdražení v porovnání s rokem 2022 o zhruba 7,7 procenta," domnívá se Kovanda.

Ekonom doplnil, že inflace v USA mezi únorem 2022 a prosincem 2023 vykazuje hodnotu 8,1 procenta. "Mezi únorem 2023 a prosincem 2023 pak činí zhruba dvě procenta. V reálném vyjádření – tedy v očištění o inflaci – tak byl reklamní čas při Super Bowlu letos levnější než loni i než předloni," řekl.

Za citelným reálným růstem ceny reklamního prostoru při Super Bowlu v posledních desetiletích stojí především vzestup kupní síly amerického spotřebitele. "Za ním stojí pro změnu především technologický rozmach a související růst produktivity amerických firem, reálný vzestup cen aktiv typu akcií a nemovitostí, rozvoj mezinárodního obchodu a globalizace, ale také růst zadlužení, a to zejména amerických domácností," doplnil Kovanda.

Tržby z reklamy, která se vysílá v pevně stanoveném čase, sice klesají, firmy ale vědí, že není zaručenější příležitost oslovit více lidí než finále ligy amerického fotbalu. "Sport je pro inzerenty stále potěšením," konstatoval šéf společnosti Walt Disney Bob Iger.

Letos reklamní nabídce dominovaly balené potraviny, například Oreos, Pringles, Mountain Dew, Doritos nebo M&M´s. Z osobností se v klipech mimo jiné objevili Christopher Walken, Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Beyoncé, Jenna Ortegová, Arnold Schwarzenegger nebo Jennifer Anistonová. Ubylo reklam na automobily a automobilky se zaměřily především na elektromobily.

Druhou sezonu za sebou se na Super Bowlu objevil čínský internetový prodejce Temu. Nebývá přitom zvykem, aby si čas na finále americké ligy kupovala čínská společnost. Podle serveru CNBC to jen podtrhává razantnost, s jakou se společnost PDD Holdings, které Temu patří, dere na americký trh. Temu byla loni nejstahovanější aplikací v USA.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články